Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie

Forum ptr cei care indraznesc sa gandeasca liber
 
AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  ConectareConectare    
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ultimele subiecte
» Rugaciune Ajutatoare in indeplinirea dorintelor
Joi Oct 27, 2016 2:50 pm Scris de CatalinConstantinGheorghe

» De ce anti-religie si anti-biserica?
Lun Oct 24, 2016 12:42 pm Scris de Rayna

» Melodii ascultate cu mare placere
Vin Mai 13, 2016 9:55 am Scris de Rayna

» Introducere in Sistemele magice
Vin Mai 13, 2016 9:53 am Scris de Rayna

» Satan ...ce stim despre el
Mar Feb 09, 2016 12:18 pm Scris de Rayna

» Dedicatii muzicale
Joi Feb 04, 2016 12:37 pm Scris de Soimos

» Sa ne mai si amuzam putin :)
Dum Dec 06, 2015 9:35 pm Scris de Soimos

» Este Isus Christos acel Satan numit si Lucifer?
Sam Dec 05, 2015 1:17 am Scris de Rora9

» Din ciclul: "Cronica prostiei Omenesti"
Dum Noi 29, 2015 9:33 pm Scris de Soimos

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Forum
Parteneri
forum gratuit

Distribuiti | 
 

 Invatamant religios in statul laic?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Invatamant religios in statul laic?   Sam Mai 29, 2010 6:25 pm

Iata, am gasit ptr Dvs un articol deosebit pe aceasta tema scris cu mult bun simtz si competenta, de un dascal-carturar, un articol minunat care pune punctul pe "i" referitor la aceasta tema-problema:

http://pagini-scolare.ro/Religii/Despre-abordarea-fenomenului-religios-in-inv%C4%83%C5%A3%C4%83mant/menu-id-61.html

Mentionam ptr conformitate ca articolul este scris de catre Dl Prof. Bogdan Stănoiu si este publicat pe forumul Pagini Scolare

Iata selectiuni din acest articol:

Intr-un stat laic modern există o separare clară între sfera publică și sfera privată. Această separare implică la rândul ei existența unei separări între noțiunea de cetățenie (care ține de sfera publică) pe de-o parte și noțiunile de etnie și de apartenență confesională/atitudinea față de fenomenul religios (care țin de sfera privată) pe de altă parte.
Punctul de vedere laic recunoște faptul că cineva are aceeași valoare spirituală indiferent dacă este adept al religiei X, adept al religiei Y, agnostic sau ateu. Menționez că din punct de vedere laic termenul de “spiritual” este definit într-un sens larg care include, printre altele , raționalul, filosoficul,ideaticul în opoziție cu viziunea îngustă conform căreia "spiritual=religios".

În consecință, într-o societate modernă, laică și civilizată atitudinea cuiva față de fenomenul religios (fie aceasta teistă sau non-teistă) nu este o chestiune ce ține de educație ci o chestiune ce ține de opțiune. De aceea într-o astfel de societate școala nu trebuie să favorizeze prin intermediul programelor nici menținerea aderenței elevului la religia X, nici convertirea elevului de la religia X la religia Y și nici invers, nici convertirea elvului din ateu în credincios și nici invers. Pe de altă parte într-o astfel de societate punctele de vedere al religie X (indiferent dacă această religie este majoritară sau minoritară) trebuie prezntate prin intermediul școlii ca niște puncte de vedere, nu ca niște adevăruri absolute.

Având în vedere cele de mai sus ar trebui ca fenomenul religios să fie abordat la liber cu opinii pro și contra și din diverse unghiuri (politologic, filosofic, sociologic etc) nu din punct de vedere (quasi)exclusiv confesional așa cum din nefericire se întâmplă în învățământul preuniversitar românesc. De asemenea fiecare elev trebuie să beneficieze de o abordare liberă și echidistantă a diverselor atitudini față de fenomenul religios (din perspectiva religiei X, a religiei Y, din perspectivă ateistă etc) indiferent de atitudinea față de fenomenul religios ( adept al religiei X, adept al religiei Y, ateu )pe care o are elevul respectiv la un moment dat iar opiniile și argumentele în favoarea unei atitudini sau ale alteia față de fenomenul religios să poată fi auzite de către elevi din gura digverșilor adepți ai diverselor atitudini. În aceasta constă adevărata abordare la liber a fenomenului religios. “Diversitatea” dată de mai multe variante de abordări(quasi)monolitice în funcție de atitudinea față de fenomenul religios pe care o are fie care elev la un moment dat este o falsă diversitate nereprezntând altceva decât existența mai multor variante monolitice de abordare.

Faptul că fiecare elev beneficiază de o abordare la liber a fenomenului religios favorizează gândirea critică liberă și analitică precum și preferința elevului pentru argumentele rațional critice în detrimentul “argumentelor” de factură dogmatică de tipul “argumentul majorității” și/sau “argumentul autorității” Abordarea monolitică a fenomenului religios în funcție de orientarea pe care o are elevul al un moment dat favorizează dimpotrivă îndoctrinarea și primirea de-a gata a ideilor.

Având în vedere cele de mai sus consider că nu ar trebui să se dezbată despre “predarea religiei în școală” ci despre “abordarea fenomenului religios în școală”. Este o diferență aparent doar de nuanță dar care schimbă perspectiva în mod esențial.

Din nefericire, în România fenomenul religios nu este abordat la liber iar “diversificarea” constă nu în posibilitatea fiecărui elev de a beneficia de o abordare la liber și variată a fenomenului religios ci doar în posibilitatea de a alege abordarea monolitică a fenomenului religios sau de a nu a alege niciuna. De ce oare posibilitatea de alegere a unei abordări la liber a fenomenului religios ( din punct de vedere sociologic, politologic, filosofic) nu există pentru cei mai mulți elevi ? Cum este posibil ca pe parcursul a doisprezece ani cei mai mulți elevi să nu facă niciun an de politologie, niciun an de sociologie, niciun an de drept, doar un an de filosofie-domenii unde se discută la liber despre diverse idei-în schimb să aibă parte de religie predată în mod (quasi)monolitic din punct de vedere (quasi)exclusiv confesional timp de doisprezce ani ?

Pe de altă parte, într-o societate deschisă și civilizată, niciun curent , fie acesta politic, religios (nimic special), filosofic sau de altă natură nu deține monopolul asupra moralei. Într-o societate deschisă și civilizată morala este o rezultantă a diverselor curente politice, filosofice, religioase sau de altă natură. De asemenea, într-o astfel de societate morala este perfectibilă iar criteriile care fac ca norme noi să intre sau nu în vigoare sunt de natură empirică nefiind legate de corectitudinea din punct de vedere teologic în raport cu religia X sau cu religia Y.

Având în vedere cele de mai sus, propun înlocuirea predării religiei în mod confesional cu predarea unei materii numită “etică”. Propun ca partiționarea programei pentru această materie să fie realizată pe capitole în baza principalelor probleme de natură etică/morală ale omenirii iar în cadrul fiecărui capitol punctul de vedere creștin să fie preznt ca un punct de vedere (alături de punctele de vedere ale altor curente politce, religioase-nimic special-, filosofice sau de altă natură) nu ca un adevăr absolut.


Bogdan Stănoiu
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant religios in statul laic?   Dum Mai 19, 2013 8:24 am

Iata una din cauzele pentru care Romania este plina de oameni inapoiati si intunecati la minte:


http://www.monitorulsv.ro/Local/2013-05-14/Fanatism-in-numele-religiei-18-parinti-refuza-sa-si-inscrie-copiii-la-scoala-din-cauza-invatatorului-care-vrea-sa-mantuiasca-satul#ixzz2Tit54J8c


Nu credeti ca ar trebui sa se ieie masuri impotriva acestui invatator aberat?

Iata si reportajul filmat:

http://video.monitorulsv.ro/play/3EC86D1B129988F658EC
Sus In jos
livius
Lancier
Lancier


Numarul mesajelor : 287
Varsta : 37
Puncte : 288
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant religios in statul laic?   Dum Mai 19, 2013 8:34 am

Soimos a scris:
Iata una din cauzele pentru care Romania este plina de oameni inapoiati si intunecati la minte:


http://www.monitorulsv.ro/Local/2013-05-14/Fanatism-in-numele-religiei-18-parinti-refuza-sa-si-inscrie-copiii-la-scoala-din-cauza-invatatorului-care-vrea-sa-mantuiasca-satul#ixzz2Tit54J8c



In tarile civilizate este interzisa combaterea adevarului stiintific privind EVOLUTIONISMUL si este pedepsita incercarea de a indoctrina religios copii!
Cei care nu respecta aceasta lege, sunt dati afara din invatamant in secunda a doua!

Dar de le cine sa te astepti la ceva normal, daca chiar ministrul Invatamantului si Educatiei, proasta de Ambraburica, este chiar ea insasi o aberata religioasa care sustine popii si religia propagatoare de intuneric?
Asa ca in Romania nu exista legi care sa-i oblige pe aberati sa predeie ce cere programa scolara!
Asa ca va mirati ca suntem cel mai inapoiat popor din UE?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Invatamant religios in statul laic?   

Sus In jos
 
Invatamant religios in statul laic?
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie :: Stinta versus Credinta :: Stinta vs Credinta :: Religia si scoala-
Mergi direct la: