Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie

Forum ptr cei care indraznesc sa gandeasca liber
 
AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  ConectareConectare    
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ultimele subiecte
» Rugaciune Ajutatoare in indeplinirea dorintelor
Joi Oct 27, 2016 2:50 pm Scris de CatalinConstantinGheorghe

» De ce anti-religie si anti-biserica?
Lun Oct 24, 2016 12:42 pm Scris de Rayna

» Melodii ascultate cu mare placere
Vin Mai 13, 2016 9:55 am Scris de Rayna

» Introducere in Sistemele magice
Vin Mai 13, 2016 9:53 am Scris de Rayna

» Satan ...ce stim despre el
Mar Feb 09, 2016 12:18 pm Scris de Rayna

» Dedicatii muzicale
Joi Feb 04, 2016 12:37 pm Scris de Soimos

» Sa ne mai si amuzam putin :)
Dum Dec 06, 2015 9:35 pm Scris de Soimos

» Este Isus Christos acel Satan numit si Lucifer?
Sam Dec 05, 2015 1:17 am Scris de Rora9

» Din ciclul: "Cronica prostiei Omenesti"
Dum Noi 29, 2015 9:33 pm Scris de Soimos

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Forum
Parteneri
forum gratuit

Distribuiti | 
 

 Momentul 17 Februarie 1600, Giordano Bruno

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Momentul 17 Februarie 1600, Giordano Bruno   Joi Feb 17, 2011 1:59 pm

Ziua de astăzi ..17 Februarie ....marchează a 411-a aniversare de la moartea filosofului si matematicianului renascentist italian Giordano Bruno.

Cei mai mulți dintre noi il asociaza pe acest curajos inițiator al cosmologiei moderne, alaturi de personalitati celebre ca Nicolaus Copernicus sau Galileo Galilei alaturi de care Giordano Bruno, a ramas in memoria colectiva pentru martiriajul sau in numele stiintei, prin arderea pe rug la 17 Febr. 1600.

El s-a remarcat ca un contribuitor de seama la dezvoltarea bazelor matematicii și astronomiei ca ramuri ale științei moderne, dar din pacate aceste s-au izbit de realitatea cruda a unei epoci in care conducatorii religiosi vedeau in aceste lucruri nu valori stintifice ...ci erezii, consfintind momentul crucial cel in care stiinta și religia au devenit vadit antagoniste si pe veci pecetluite de un divort amar care a costat viata a numeroase personalitati interesate de stiinta si cercetare!


Născut în 1548 în Nola, lângă Napoli, la vârsta de 17 ani Bruno a devenit un călugăr dominican, și de timpuriu a dezvoltat o fascinatie pentru tehnici mnemonice (dezvoltarea memoriei) și pentru teme teologice controversate.
Când deja in manastire in care locuia s-a ajuns deja la limitele superioare ale suspiciunii fata de ideile pe care le sustinea,... el a fost nevoit sa fuga pentru a-si gasi siguranta.
Pentru urmatorii 16 ani, adica restul vieții sale libere - el rătăcit prin Europa, încercând ocazional o întoarcere la ordinele catolice el a ajuns bogat și puternic prin performantele sale prodigioase in ale memoriei gasindu-si sustinatori in tarile vizitate precum Franța, Elveția, Anglia sau Germania, unde prin jocuri matematice cu cifre asociate, a ajuns sa cunoasca capete incoronate ale europei cum ar fi Regele Henric al III-al Franței și Sir Philip Sydney.

Traind din plin vremurile de tensiune religioase și politice ale Reformei protestante, peregrinarile prin Europa ale lui Gioradano Bruno l-au pus in nemijlocita confruntare cu realitățile timpului său, fiind adeseori nevoit sa fuga din orașele rasculate ca urmare a violenței religioase, fiind frecvent demis de către autoritățile ecleziastice ale vremii... atât cele protestante cat și cele catolice.
Intorcandu-se in in 1591 in Italia, el se crede in mod eronat în siguranta.
Denunțat de către un preot nemulțumit, el a fost arestat de către Inchiziția venețiana, apoi intemnitat la Roma pentru următorii șapte ani fiind codamnat în timpul procesului său prelungit, pentru blasfemie și erezie


Pentru ce a fost acuzat de Bruno?
Datorită inscrierilor astazi pierdute, nu cunoastem detlii dar probabil datorita faptului ca impartasea aceleasi idei ca si Copernicus precum ca pamantul se invarte in jurur soarelui si nu invers lucruri gravate si de acuzatii de vrăjitorie. Ceea ce se stie insa sigur ca fiind lucruri importante au fost noțiunile sale de eruditie si cunostintele sale vaste in cosmologice, și pozitia opusa a acestora fata de teologie.

Desi pozitia lui Copernicus era radicală in propunerea Soarelui ca fiind centru al universului, el a crezut că Universul este finit, delimitat fiind de "sfera stelelor" fixe.
Spre deosebire de Copernicus, Bruno sustinut ideea Universului infinit pentru ca si Dumnezeu este infinit. Mai mult decat asta, G. Bruno a fost primul care postulează ideea că stelele sunt de fapt sori asemănătoare cu soarele nostru si ca in jurul lor pot orbita planete asa ca Terra.

Viziunea corecta si activitatea pe care a depus-o Giordano Bruno pe taramul stiintei a fost recunoscut si sărbătorit prima oara de către umaniștii secolului 19, fiind considerat un martir al științei moderne,
Sus In jos
Seitan
Pedestras
Pedestras


Numarul mesajelor : 40
Varsta : 44
Localizare : Europa
Puncte : 40
Data de inscriere : 12/07/2011

MesajSubiect: Re: Momentul 17 Februarie 1600, Giordano Bruno   Dum Aug 07, 2011 5:46 pm


Si cu toate acestea, in inceput de sec XXI, Papa iese in public refuzand sa isi ceara scuze pentru "rotisarea" lui Giordano Bruno, sustinand ca, din punctul de vedere al bisericii catolice, nu a fost o greseala... confused
Sus In jos
Apopii
Pagan
Pagan


Numarul mesajelor : 2372
Varsta : 54
Localizare : Aici
Puncte : 2582
Data de inscriere : 06/08/2009

MesajSubiect: Re: Momentul 17 Februarie 1600, Giordano Bruno   Lun Aug 08, 2011 9:54 pm

Seitan a scris:

Si cu toate acestea, in inceput de sec XXI, Papa iese in public refuzand sa isi ceara scuze pentru "rotisarea" lui Giordano Bruno, sustinand ca, din punctul de vedere al bisericii catolice, nu a fost o greseala... confused

Pai nu a fost deloc o greseala, inchizitia a urmat intocmai invataturile religiei sale, deci din punctul lor de vedere nu au gresit cu nimic! Conform invataturilor crestine, Giordano Bruno a fost un eretic si in consecinta trebuia ars!

”O formă specială a inchiziției era cea a bisericii catolice, care se ocupa cu procesele ereticilor din Evul Mediu (inquisitio haereticorum respectiv inquisitio haereticae pravitatis), cu înlăturarea și combaterea altor învățături care nu corespundeau intereselor și ideilor bisericii romano-catolice și care erau condamnate ca idei eretice.

La început aceste procese erau prezidate de clerul înalt, ca de exemplu de papă, care delega episcopi, dar cu timpul, prin observarea lipsei eficienței proceselor s-a constituit pentru acest scop cu timpul o instituție specială.

Instituția veche de la Roma, ca organ al Vaticanului a fost denumit în anul 1908 Sacra congregatio Romanae et universalis Inquisitionis seu Sancti Officii sau pe scurt Sanctum Officium.

Transformarea inchiziției într-o instituție se va petrece prin secolul XIII, folosindu-se interpretări din biblie cu citate vechi, cel mai des citat fiind teologul antic Augustinus din Hippo (354-430[1]) care susținea că ereticii numai cu forța pot fi aduși pe calea cea bună spre biserică.

Au avut loc în această perioadă diferite condamnări a ereziilor, ca de exemplu excomunicarea, și lăsarea sufletului păcătos în seama diavolului, ca apostolul Pavel (în noul testament).

Alt pretext de condamnare, cita spusele lui Isus Cel care nu rămâne în mine, o să fie aruncat ca o tulpină de viță de vie, care se va usca și va fi adunată și aruncată în foc ca să ardă aceste cuvinte din biblie le-a aplicat inchiziția cuvânt cu cuvânt ca atare.

La început teologul Augustin de Hipona, care a avut dispute înveșunate cu „donatiștii” (o fracțiune creștină nord-africană), a încercat metoda convingerii, mai târziu el va recomanda utilizarea forței prin maximele sale: „compelle intrare“ și „temperata severitas”, care va deveni treptat mai severă utilizând biciuirea și în cazurile extreme pedeapsa cu moartea. Aceaste metode ale teologului din perioada antică târzie vor fi preluate de inchiziție dintre ele două argumente ale lui Augustinus vor fi mai frecvent utilizate:
1 - unuia care s-a rătăcit, arată-i la calea cea bună, dacă el refuză să o urmeze, atunci obligă-l ca o dovadă de iubire creștinească a aproapelui tău. Ereticii sunt oi rătăcite pe care păstorul creștin cu toiagul și ciomagul aduce copii înapoi în turmă. Tortura este legitimă, pentru că ea nu strică sufletul ci numai carnea păcătoasă. În consecință era mai bine un eretic să fie ars, decât să urmeze un drum greșit.
2 - Ereticul are posibilitatea de a alege între: întoarcerea pe calea cea dreaptă, adevărată a bisericii cu dragoste și încredere în Dumnezeu sau cea de schingiuire cu pierderea vieții.


Sursa

_________________
Geea este mama noastra.
Sus In jos
http://www.paganism.ro
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Momentul 17 Februarie 1600, Giordano Bruno   Astazi la 4:38 am

Sus In jos
 
Momentul 17 Februarie 1600, Giordano Bruno
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie :: Fenomenul religios :: Teme religioase diverse :: De ce antireligie-
Mergi direct la: