Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie

Forum ptr cei care indraznesc sa gandeasca liber
 
AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  ConectareConectare    
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ultimele subiecte
» Rugaciune Ajutatoare in indeplinirea dorintelor
Joi Oct 27, 2016 2:50 pm Scris de CatalinConstantinGheorghe

» De ce anti-religie si anti-biserica?
Lun Oct 24, 2016 12:42 pm Scris de Rayna

» Melodii ascultate cu mare placere
Vin Mai 13, 2016 9:55 am Scris de Rayna

» Introducere in Sistemele magice
Vin Mai 13, 2016 9:53 am Scris de Rayna

» Satan ...ce stim despre el
Mar Feb 09, 2016 12:18 pm Scris de Rayna

» Dedicatii muzicale
Joi Feb 04, 2016 12:37 pm Scris de Soimos

» Sa ne mai si amuzam putin :)
Dum Dec 06, 2015 9:35 pm Scris de Soimos

» Este Isus Christos acel Satan numit si Lucifer?
Sam Dec 05, 2015 1:17 am Scris de Rora9

» Din ciclul: "Cronica prostiei Omenesti"
Dum Noi 29, 2015 9:33 pm Scris de Soimos

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Forum
Parteneri
forum gratuit

Distribuiti | 
 

 Evanghelia dupa Petru

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Evanghelia dupa Petru   Dum Iul 03, 2011 10:12 pm

Evanghelia după Petru este un cu totul alt tip de narațiune, care nu vorbește despre copilăria lui Iisus, ci despre ultimele lui ore. Nu avem textul complet al acestei evanghelii, ci numai un fragment care a fost descoperit în 1886, în mormântul unui călugăr creștin din secolul al VIII-lea, îngropat în Egiptul Superior. Însă fragmentul din relatare este foarte vechi, datând probabil de la începutul secolului al II-lea, ceea ce inseamnă că Evanghelia după Petru este una dintre cele mai vechi relatări existente (în afara Noului Testament) despre viața lui Iisus (defapt, despre moartea și învierea lui). Din nou, ne-am putea aștepta să întâlnim un Iisus foarte uman în această relatare, numai că ea cccentuează și mai mult calitățile lui supraomenești.3Fragmentul de evanghelie, așa cum îl avem, începe cu următoarele cuvinte: "Și pentru că nici unul dintre iudei n-a vrut să-și spele mâinile, și nici Irod și judecătorii lui, Pilat s-a ridicat în picioare." Începutul este important din două motive. Arată că exact înainte să înceapă fragmentul, evanghelia a vorbit despre Pilat spălându-și mâinile — o relatare pe care, dintre evangheliile din Noul Testament, o întâlnim numai în cea a lui Matei. Și conține o diferență marcantă față de cea a lui Matei, care nu spune nici un cuvânt despre cineva carerefuză să se spele pe mâini. Aici Irod, "regele iudeilor", și judecătorii lui evrei (spre deosebire de guvernatorul roman, Pilat) refuză să se declare nevinovați de vărsarea sângelui lui Christos. Aceasta anunță un aspect important al restului povestirii, și anume faptul că, aici, evreii, și nu romanii sunt responsabili de moartea lui Iisus. Această evanghelie fragmentară este mult mai virulent antievreiască decât oricare dintre cele incluse în Noul Testament.

Narațiunea continuă înfățișându-l pe Iosif din Arimateea cerând trupul lui Iisus, apoi urmează batjocorirea lui Iisus și răstignirea pe cruce. Aceste relatări au și asemănări, și deosebiri față de Evangheliile canonice. De exemplu, în capitolul v. 10, se spune că Iisus va fi crucificat între doi infractori, ca și în celelalte evanghelii; dar apoi găsim o afirmație neobișnuită, și anume că Iisus "era tăcut de parcă nu simțea durere". Această ultimă afirmație poate fi înțeleasă într-un sens docetic — probabil că Iisus părea să nu simtă durere pentru că nu experimenta durere. Un alt vers-cheie se referă la Iisus pe moarte; "strigătul de abandon" este similar, dar nu identic cu acela din relatarea lui Marcu: "Dumnezeul meu, Dumnezeul meu, pentru ce m-ai părăsit?" (V.19; cf. Marcu 15, 34); apoi se spune că Iisus este "ridicat", chiar dacă corpul îi rămâne pe cruce.
Oare Iisus se tânguie aici pentru că divinul Christos a ieșit din corpul lui înainte de moarte aceasta fiind, așa cum vom vedea, viziunea unora dintre creștinii gnostici?
După ce Iisus moare, relatarea continuă cu descrierea înmormântării sale și apoi, la persoana întâi, cu tristețea discipolilor: "Am postit și am plâns și am jelit zi și noapte, până în ziua de sabat" (v.27). Ca și în Evanghelia lui Matei, conducătorii evrei îi cer lui Pilat să pună soldați să păzească mormântul. Această evanghelie oferă totuși mai multe detalii. Pe centurionul de serviciu îl cheamă Petronius și, împreună cu un număr de soldați, el rostogolește I o piatră imensă în fața mormântului, pe care îl sigilează cu șapte peceți. Apoi soldații își instalează corturile și fac de gardă.

Urmează pasajul cel mai impresionant al narațiunii, o relatare despre învierea lui Iisus și ieșirea lui din mormânt — o relatare care nu se găsește în nici una dintre evangheliile noastre mai vechi. O mulțime de oameni au venit din Ierusalim și din vecinătăți să vadă mormântul. În timpul nopții, ei au auzit un zgomot puternic și au văzut cerurile deschizându-se; doi oameni au coborât în splendoare. Piatra din fața mormântului s-a dat la o parte singură și cei doi oameni au intrat înăuntru.
Soldații care stăteau de gardă l-au trezit pe centurion, care a venit afară sa vadă incredibilul spectacol. Trei bărbați au ieșit din mormânt; capetele a doi dintre ei ajungeau până la cer. Ei îl sprijineau pe cel de-al treilea, al cărui cap trecea dincolo de ceruri. În spatele lor a apărut o cruce. Și atunci o voce din ceruri a grăit: "Ai dus vestea celor adormiți?" Iar crucea a răspuns: "Am dus-o" (vv. 41-42). Un Iisus uriaș și o cruce care umblă și vorbește — aceasta chiar nu seamănă a relatare centrată pe calitățile umane ale lui Iisus. Soldații aleargă la Pilat și îi povestesc tot ce s-a întâmplat.
Conducătorii evrei îl imploră să nu facă vâlvă despre aceasta, de teamă că vor fi uciși cu pietre când evreii își vor da seama ce au făcut condamnându-l pe Iisus. Pilat le poruncește soldaților să tacă, darnumai după ce le amintește liderilor evrei că răstignirea lui Iisus a fost intr-adevăr greșeala lor și nu a lui. A doua zi în zori, neștiind ce s-a întâmplat, Maria Magdalena se duce cu câteva femei la mormânt, ca să îndeplinească cele necesare înmormântării după tradiție. Ele găsesc mormântul gol, cu excepția unui mesager divin, care le spune că Domnul s-a ridicat din morți și a părăsit locul. (Acesta este singurul fragment din narațiune în care este menționată Maria Magdalena; nu se spune nimic altceva despre faptul că ea ar fi avut o relație specială cu Iisus.) Manuscrisul se sfârșește în mijlocul unei descrieri a înfățișării lui Iisus pentru unii din discipolii lui (probabil similară aceleia găsite în Ioan 21,1-14): "Iar eu, Simon Petru și Andrei, fratele meu, ne-am luat plasele și am ieșit pe mare; și cu noi era și Levi, fiul lui Alfeu, pe care Domnul..." (v. 60). Aici se întrerupe manuscrisul.
Acest text este numit și Evanghelia după Petru, datorită ultimului său rând: este scris la persoana întâi, de cineva care pretinde a fi Petru.
Dar, în mod evident, nu a fost scrisă de Simon Petru, deoarece pare să fi fost scrisă la începutul secolului al II-lea (de aici și antiiudaismul acut menționat mai devreme), la mult timp după moartea lui Petru.
Această evanghelie este totuși una dintre cele mai vechi relatări necanonice despre ultimele zile ale lui Iisus. Din nefericire pentru teza lui Leigh Teabing, ea nu pune accentul pe umanitatea lui Iisus și nu menționează nimic despre Iisus și Maria Magdalena ca fiind intimi și, cu atât mai puțin, căsătoriți. Maria Magdalena este pur și simplu prima persoană (împreună cu însoțitoarele ei) care vine la mormânt după moartea lui Iisus la fel ca în Evangheliile care au fost incluse în Noul Testament.
Sigur că Teabing nu discută direct despre Evanghelia despre copilăria lui Iisus a lui Toma sau despre Evanghelia lui Petru, care erau cunoscute înainte de descoperirea Bibliotecii de la Nag Hammadi, dar el menționează Evangheliile gnostice, descoperite cu acea ocazie.
Oare aceste evanghelii recent scoase la lumină confirmă teza referitoare la omul Iisus căsătorit cu Maria Magdalena?.

Evanghelia o puteti citi aici

http://www.scribd.com/doc/3472058/Evanghelii-apocrife-Evanghelia-lui-Petru
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Evanghelia dupa Petru   Lun Iul 04, 2011 1:15 pm

GaSpAr a scris:

Dar, în mod evident, nu a fost scrisă de Simon Petru, deoarece pare să fi fost scrisă la începutul secolului al II-lea (de aici și antiiudaismul acut menționat mai devreme), la mult timp după moartea lui Petru.

Na ... vezi ca ti-ai dat singur seama ca oricine avea (si are si azi) dreptul de a scrie o Evanghelie ...exact dupa cum il duce capul sau il taie burta.

In concluzie ...o evanghelie este doar o Evanghelie ...adica o "veste buna" ...si atat !
Adica nu e nici o carte "sfanta" ... ci o povestire fara valoare scrisa de fistecine!
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Evanghelia dupa Petru   Lun Iul 04, 2011 1:20 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:

Dar, în mod evident, nu a fost scrisă de Simon Petru, deoarece pare să fi fost scrisă la începutul secolului al II-lea (de aici și antiiudaismul acut menționat mai devreme), la mult timp după moartea lui Petru.

Na ... vezi ca ti-ai dat singur seama ca oricine avea (si are si azi) dreptul de a scrie o Evanghelie ...exact dupa cum il duce capul sau il taie burta.

In concluzie ...o evanghelie este doar o Evanghelie ...adica o "veste buna" ...si atat !
Adica nu e nici o carte "sfanta" ... ci o povestire fara valoare scrisa de fistecine!
cine zice ca este o carte sfanta? e doar o simpla carte, dar mesajul din ea este important.
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Evanghelia dupa Petru   Lun Iul 04, 2011 4:28 pm

GaSpAr a scris:
Soimos a scris:
GaSpAr a scris:

Dar, în mod evident, nu a fost scrisă de Simon Petru, deoarece pare să fi fost scrisă la începutul secolului al II-lea (de aici și antiiudaismul acut menționat mai devreme), la mult timp după moartea lui Petru.

Na ... vezi ca ti-ai dat singur seama ca oricine avea (si are si azi) dreptul de a scrie o Evanghelie ...exact dupa cum il duce capul sau il taie burta.

In concluzie ...o evanghelie este doar o Evanghelie ...adica o "veste buna" ...si atat !
Adica nu e nici o carte "sfanta" ... ci o povestire fara valoare scrisa de fistecine!
cine zice ca este o carte sfanta? e doar o simpla carte, dar mesajul din ea este important.

Hopa ...deci recunosti ca Biblia nu este inspirata de Dumneze?
Cat despre "mesaj" ... o fi fost un asemenea mesaj important ... poate acum cateva mii de ani in urma ... dar de atunci problematica omenirii s-a schimbat RADICAL ... prin urmare si tu ai avea nevoie de alte mesaje aduse la zi!!!
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Evanghelia dupa Petru   Lun Iul 04, 2011 6:32 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:
Soimos a scris:


Na ... vezi ca ti-ai dat singur seama ca oricine avea (si are si azi) dreptul de a scrie o Evanghelie ...exact dupa cum il duce capul sau il taie burta.

In concluzie ...o evanghelie este doar o Evanghelie ...adica o "veste buna" ...si atat !
Adica nu e nici o carte "sfanta" ... ci o povestire fara valoare scrisa de fistecine!
cine zice ca este o carte sfanta? e doar o simpla carte, dar mesajul din ea este important.

Hopa ...deci recunosti ca Biblia nu este inspirata de Dumneze?
Cat despre "mesaj" ... o fi fost un asemenea mesaj important ... poate acum cateva mii de ani in urma ... dar de atunci problematica omenirii s-a schimbat RADICAL ... prin urmare si tu ai avea nevoie de alte mesaje aduse la zi!!!
am zis ca nu este o carte sfanta nu ca nu este inspirata de Dumnezeu.

Care ar fi mesajele la zi: sa ma droghez, sa beau pana intru in coma alcolica, sa violez? mesajele din NT pot urmate de orice om indiferent de epoca.
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Evanghelia dupa Petru   Lun Iul 04, 2011 6:44 pm

GaSpAr a scris:
am zis ca nu este o carte sfanta nu ca nu este inspirata de Dumnezeu.
Pai cum sa fie inspirata de Dumnezeu cand este o culegere de texte populare si o cronica scrisa a poporului evreu scrisa de rabinii sai?

Citat :

Care ar fi mesajele la zi: sa ma droghez, sa beau pana intru in coma alcolica, sa violez?

Ce sa inteleg ...ca esti animal fara CONSTIINTA ...adica o vita din turma domnului?

Citat :
mesajele din NT pot urmate de orice om indiferent de epoca.
Evident ca da ...dar nu le-as vedea rostul!
Cum crezi ca urmand un mesaj din NT se pot rezolva marile probleme ale omenirii privind poluarea, incalzirea climei, secatuirea resurselor planetei ...adica toate probleme ce tin de o Inalta Constiinta ...adica de ceva ce nici macar nu este pomenit in NT ...adica Constiinta!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Evanghelia dupa Petru   Astazi la 6:05 am

Sus In jos
 
Evanghelia dupa Petru
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie :: Fenomenul religios :: Crestinismul-actorii principali :: Biblia-
Mergi direct la: