Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie

Forum ptr cei care indraznesc sa gandeasca liber
 
AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  ConectareConectare    
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ultimele subiecte
» Rugaciune Ajutatoare in indeplinirea dorintelor
Joi Oct 27, 2016 2:50 pm Scris de CatalinConstantinGheorghe

» De ce anti-religie si anti-biserica?
Lun Oct 24, 2016 12:42 pm Scris de Rayna

» Melodii ascultate cu mare placere
Vin Mai 13, 2016 9:55 am Scris de Rayna

» Introducere in Sistemele magice
Vin Mai 13, 2016 9:53 am Scris de Rayna

» Satan ...ce stim despre el
Mar Feb 09, 2016 12:18 pm Scris de Rayna

» Dedicatii muzicale
Joi Feb 04, 2016 12:37 pm Scris de Soimos

» Sa ne mai si amuzam putin :)
Dum Dec 06, 2015 9:35 pm Scris de Soimos

» Este Isus Christos acel Satan numit si Lucifer?
Sam Dec 05, 2015 1:17 am Scris de Rora9

» Din ciclul: "Cronica prostiei Omenesti"
Dum Noi 29, 2015 9:33 pm Scris de Soimos

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Forum
Parteneri
forum gratuit

Distribuiti | 
 

 Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Dum Iul 03, 2011 10:23 pm

Am văzut că Leigh Teabing avea dreptate când spunea că cele
patru Evanghelii ale Noului Testament, după Matei, Marcu, Luca și Ioan, nu erau consemnările origina le ale vieții lui Iisus sau singurele evanghelii disponibile primilor creștini.
Alte evanghelii erau disponibile peste tot, dar nu au ajuns să fie incluse în Noul Testament, chiar dacă Teabing afirmă, în mod greșit, dar cu mare siguranță, că au existat "optzeci de evanghelii" care erau în competiție pentru un loc în canon.
Dar cum au fost selectate cărțile care au ajuns să fie incluse în Noul Testament? De ce au fost incluse în canon numai patru Evanghelii, până la urmă, iar celelalte au fost lăsate de o parte? Cum s-a făcut aceasta?
Cine a luat deciziile? Pe ce considerente? Și când?
Pentru Teabing, răspunsul este clar: cel care a luat deciziile este împăratul Constantin, în secolul al IV-lea. Teabing își afirmă deschis punctul de vedere în conversația cu Sophie Neveu din atelierul său:

"— Peste optzeci de evanghelii au fost examinate în vederea alcătuirii Noului Testament, și totuși numai câteva au fost alese spre a fi incluse în el Matei, Marcu, Luca și Ioan printre ele. Cine a ales evangheliile care urmau să fie incluse? în- tre-bă Sophie.
- Aha! izbucni Teabing cu entuziasm. Ironia fundamentală a creștinismului! Biblia, așa cum o știm azi, a fost alcătuită de împăratul păgân Constantin cel Mare." (p. 231)


Așa cum afirmă Teabing mai târziu , împăratul Constantin a trebuit să creeze această "nouă" Biblie pentru a asigura o dovadă scripturală care să-i susțină punctul de vedere: acela că Iisus era mai mult divin decât om. Aceasta a dus la formarea canonului (colecția de cărți sfinte) a Noului Tes-tament și la distrugerea tuturor celorlalte cărți sacre care nu au fost alese spre a fi incluse:

"Constantin știa că va trebui să dea o lovitură îndrăzneață dacă voia să rescrie cărțile de istorie. Astfel a apărut un moment-cheie în istoria creștină... Constantin a comandat și a finanțat o nouă Biblie, care omitea acele evanghelii care vorbeau despre caracteristicileumane ale lui Christos și înfrumuseța acele evanghelii care Îl înfățișau asemenea lui Dumnezeu. Evangheliile mai vechi au fost scoase în afara legii, adunate și arse." (p. 234)

Viziunea conspiratorie pe care o are Teabing asupra formării canonului este spectaculoasă, însă, pentru istoricul familiar cu procesul prin care unele cărți au ajuns să fie incluse în Noul Testament, în timp ce altele au fost excluse, ea conține mai multă ficțiune decât fapt istoric. Realitatea istorică este că împăratul Constantin nu a avut nimic de-a face cu formarea canonului Scripturii: el nu a poruncit distrugerea evangheliilor care nu au fost incluse în canon (nu s-au ars cărți din ordin imperial). În schimb, alcătuirea canonului Noului Testament a fost un proces lung și elaborat, care a început cu câteva secole înainte de Constantin și s-a încheiat la mult timp după moartea lui. Așa cum știm, pe baza insemnărilor istorice, împăratul nu a fost implicat în proces.
În capitolul de față, vom analiza acest proces în întregime, pentru a
vedea cum a fost creat canonul Scripturii creștine de fapt, când a avut
loc acest proces și cine a fost implicat în el. Viziunea lui Leigh Teabing asupra alcătuirii canonului creștin este corectă într-o singură privință: canonul nu a căzut pur și simplu din ceruri după moartea lui Iisus. Așa cum Teabing spune într-una din afirmațiile memorabile făcute în discuția cu Sophie Neveu:

"Teabing zâmbi.
— Tot ce trebuie să știi despre Biblie poate fi rezumat de marele doctor în canon Martyn Percy. Teabing își drese vocea și spuse: Biblia nu a venit din cer prin fax.
— Poftim?
— Biblia este un produs al om ului, draga mea. Nu al lui Dumnezeu. Biblia nu a căzut din nori ca prin minune." (p. 231)


În mod cert, canonul nu a apărut în formă finală gata pentru uzul
creștinilor, ci a fost rezultatul unui proces lung, în care creștinii au cernut mai multe cărți ce fuseseră scrise și au decis pe care să le includă în canonul sacru al Scripturii și care ar trebui excluse. A fost un proces care a luat mulți ani, secole, de fapt. Nu a fost decizia unei persoane (contrar viziunii lui Teabing) sau a unui grup de persoane (de exemplu, un consiliu al bisericii); a fost rezultatul unor discuții prelungite și violente, al multor dezbateri în contradictoriu. Procesul nu s-a încheiat decât mult după moartea lui Constantin și a început cu secole mai devreme.

Irineu si canonul celor 4 Evanghelii

Este oare adevărat că împăratul Constantin a fost responsabil pentru decizia finală în legătură cu cele patru Evanghelii care au ajuns să fie incluse în Noul Testament, așa cum spune Leigh Teabing? A existat oare, la începutul secolului al IV-lea, o varietate de evanghelii acceptate pe un teritoriu extins, iar Constantin a ales într-adevăr patru dintre ele spre a fi incluse în canonul final al Scripturii?Nici aceasta nu este o viziune exactă din punct de vedere istoric. Nu numai că anumite texte "eretice", precum Evanghelia după Petru, au fost excluse de majoritatea creștinilor în secolul al II-lea, dar și canonul conținând cele patru Evanghelii ale lui Matei, Marcu, Luca și Ioan a fost stabilit cu mult înainte de împăratul Constantin.
Despre începuturile canonului celor patru Evanghelii putem afla de la anumiți autori ai bisericii din secolul al II-lea. Unul dintre cei mai faimoși autori din această perioadă este un personaj cunoscut sub numele de Iustin Martirul(martirul este un titlu descriptiv, nu un nume), care, în a doua jumătate a secolului al II-lea, a fost executat pentru că era creștin. Tocmai pe vremea aceea Serapion își compunea scrisoarea către creștinii din Rhossus. Avem noroc să deținem destule scrieri ale lui
Iustin, în care el încearcă să explice detractorilor cultivați ai creștinismului că, în mod contrar părerii generale, creștinismul nu constituia o amenințare pentru unitatea Imperiului, iar creștinii nu încălcau în mod notoriu regulile societății, așa cum erau adesea acuzați. De fapt, creștinismul, spune Iustin, reprezintă singura religie adevărată dată de unul Dumnezeu. Pentru a-și susține cazul, Iustin citează uneori din textele creștine vechi, inclusiv din evanghelii.
Dar el nu numește niciodată aceste cărți: în schimb, le numește simplu "Memoriile apostolilor". Și nu indică niciodată că erau numai patru.
Irinaeus, un alt autor creștin important, a scris prin anii 180 d.Chr.,
la treizeci de ani după Iustin Martirul.
Cei treizeci de ani care separă scrierile lui Iustin de cele ale lui Irinaeus sunt importanți în istoria creștinismului pentru că în acei ani au început să înflorească o serie de erezii gnostice (fiecare cu teologia ei), iar Marcion, un important învățător creștin (denunțat de Iustin și Irinaeus ca arhieretic) și-a răspândit învățăturile în lung și în lat. Marcion insista că existau doi dumnezei, Dumnezeul evreilor și Dumnezeul lui Iisus, care l-a trimis pe Iisus în lume (ca pe o fantasmă: Marcion era docetist) ca să îi salveze pe oameni de Dumnezeul mânios al evreilor. Cum să îi convingă oponenții gnosticilor și ai lui Marcion (și ai altor așa-ziși profeți falși) pe cititorii lor despre "adevărul" religiei pe care o propovăduiau? Adică, în ce fel puteau conducătorii creștini să contracareze vederile teologice ale altor grupuri și să promoveze propriile lor viziuni ca fiind acelea ale lui Iisus și ale discipolilor lui? Sigur că cel mai simplu era să își sprijine propriile teorii pe cărțile scrise chiar de apostolii lui Iisus. Din cauza amenințării crescute reprezentate de falșii profeți eretici gnosticii și Marcion între epoca lui Iustin și cea a lui Irinaeus, nu este o surpriză că Irinaeus are o idee mult mai clară despre cărțile care trebuie să fie incluse în Scripturi. De fapt, după părerea lui Irinaeus, există numai patru Evanghelii după Matei, Marcu, Luca și Ioan. Oricine alege numai una dintrecele patru Evanghelii (de exemplu, Marcion a folosit numai Evanghelia după Luca; unii gnostici au folosit numai Evanghelia după Ioan) sau oricine include și alte evanghelii (de exemplu, Evanghelia după Petru sau pe aceea după Toma), acela greșește. Cum își argumentează Irinaeus punctul de vedere? El arată că există patru colțuri ale pământului din care bat cele patru vânturi care răspândesc adevărul despre evanghelia creștină care trebuie să fie construită deci pe patru stâlpi, și anume aceia ai lui Matei, Marcu, Luca și Ioan. Patru colțuri ale pământului, patru vânturi și patru Evanghelii ...ce ar putea fi mai natural?


Criterii de includere in Canon

Care sunt aceste criterii? Se pare că sunt aceleași patru criterii care au fost folosite de un spectru larg de autori din secolele al II-lea și al III- lea. Pentru ca o carte să fie admisă în canonul Scripturii, ea trebuia să fie:
1.Veche. Textul sacru trebuia să dateze din timpul lui Iisus. Astfel, Păstorul lui Hermas nu putea fi acceptat pentru că era, relativ vorbind, o producție recentă.
2. Apostolică. Textul trebuia să fie scris de un apostol sau cel puțin de un discipol al apostolilor. Astfel, Canonul Muratorian acceptă Evanghelia după Luca (scrisă de discipolul lui Pavel) și Evanghelia după Ioan, ca și scrierile lui Pavel, dar respinge născocirile marcioniților făcute în numele lui Pavel. Am întâlnit un criteriu similar și în cazul Evangheliei după Petru: a fost acceptată inițial de creștinii din Rhossus din cauza genealogiei ei apostolice; dar a fost respinsă de îndată ce s-a decis că Petru nu avea cum să fi fost autorul ei.
3. Catolică. Pentru a fi acceptate în canon, era necesar ca aceste
cărți să fie larg acceptate în bisericile recunoscute. Adică era necesar ca
ele să fie "catolice", acesta fiind termenul grec pentru "universal". De aceea, în Canonul Muratorian se discută în amănunt despre statutul Apocalipsei după Petru.
4. Ort odoxă. Cel mai important criteriu era totuși cel referitor la natura punctelor de vedere expuse în respectiva carte.
Într-o oarecare măsură, celelalte erau subordonate acestuia. Căci dacă o carte nu era ortodoxă, atunci în mod evident ea nu era nici apostolică ("evident" pentru cel care făcea aprecierea), nici veche (trebuia să fi fost născocită recent), nici catolică (în aceea că nici una dintre celelalte biserici ortodoxe nu ar fi avut nimic de-a face cu ea).
Așa se explică argumentele lui Serapion referitoare la Evanghelia după Petru. Cum știa el că nu Petru o scrisese? Pentru că ea conținea ceva care semăna a cristologie docetică și, în mod evident, Petru nu ar fi putut scrie astfel.

Rechizitionarea a cincizeci de Biblii crestine de catre Constantin

Prin urmare, canonul nu fusese finalizat nici până în timpul lui Constantin, deși creștinii "ortodocși" erau de acord că Evangheliile lui Matei, Marcu, Luca și Ioan erau Scripturi canonice. Constantin nu a avut nimic de-a face cu această decizie. Există un singur indiciu dat de o sursă veche în care se afirmă că, de fapt, Constantin a avut un rol în alcătuirea canonului creștin, și el poate fi acela la care face aluzie Leigh Teabing în discuția sa cu Sophie Neveu, când spune că "împăratul Constantin a comandat și a finanțat o nouă Biblie, care omitea acele evanghelii ce pomeneau de trăsăturile omenești ale lui Iisus" (p. 234). În Viața lui Constantin, Eusebius ne spune că în anul 331 împăratul i-a cerut lui personal ca cincizeci de manuscrise ale Bibliei creștine să fie produse pentru bisericile pe care le construia în orașul imperial, Constantinopol. Aceste cărți aveau "să fie scrise citeț, pe pergament fin, de scribi profesioniști desăvârșiți în arta lor și aveau să fie în formă portabilă".
Eusebiu povestește că odată ce a primit comanda pentru Biblii, a
executat-o imediat folosind, evident, scriptoriumul ("biroul" unde scribii efectuau copierea) din biserica de acasă, din Caesarea, ca loc unde s-au făcut aceste copii. Această comandă pentru Biblii nu a implicat nici o decizie din partea lui Constantin privind evangheliile care urmau să fie excluse (acelea care subliniau umanitatea lui Iisus) sau care să fie incluse (acelea care subliniau numai aspectul lui divin) și, contrar afirmației lui Teabing, nu există nimic care să ateste că ea a dus la arderea altor evanghelii. Constantin avea nevoie de un număr de Biblii pentru bisericile sale și lea comandat de la Eusebius, a cărui biserică din ținutul natal era bine dotată și putea să onoreze comanda. Conținutul lor nu prezenta nici un motiv de îngrijorare, deoarece și Constantin, și Eusebius știau ce cărți aveau să fie incluse în aceste Biblii: cu siguranță, cele patru Evanghelii acceptate universal de creștinii ortodocși și probabil și alte cărți. Se întâmplă să avem două manuscrise biblice minunate, care se păstrează exact din această perioadă, numite Codex Sinaiticus și Codex Vaticanus.
Unii învățați au crezut că acestea sunt două dintre copiile pe care le-a
pregătit Eusebius pentru a executa comanda lui Constantin.

Concluzie: Finalizarea Canonului

Așa cum am văzut, Leigh Teabing avea dreptate să insiste că "Biblia
nu a sosit prin fax din ceruri". Noul Testament a fost alcătuit într-o lungă perioadă de timp și ca rezultat al multor dispute între creștini referitor la cărțile care ar fi trebuit incluse sau excluse din canon. Teabing greșește totuși când afirmă că împăratul Constantin ar fi avut de-a face cu acest proces sau că vreo persoană individuală, fie ea și un împărat, ar putea "rescrie" peste noapte Biblia creștină.
Alcătuirea canonului a început cu câteva secole înainte de Constantin, iar fixarea canonului, cuprinzând cele patru Evanghelii după Matei, Marcu, Luca și Ioan, era deja terminată cu 150 de ani înainte de împăratul Constantin.
Pe de altă parte, este la fel de surprinzător și faptul că nici măcar în vremea lui Constantin nu s-a luat o hotărâre finală nici de către Constantin, nici de către Conciliul de la Nicea pe care el l-a întrunit (și care de fapt nu s-a ocupat de canon). Acest lucru poate fi confirmat și de faptul că nici Eusebius nu avea un canon închis al Scripturii : statutul unor cărți nu era încă decis. Și așa avea să rămână și în cursul deceniilor următoare.
Unora li se poate părea șocant faptul că acest canon cu douăzeci și șapte de cărți al Bibliei de azi nu a fost finalizat nici după trei sute de ani și mai bine de la scrierea cărților Noului Testament.
De fapt, abia la sfârșitul secolului al IV-lea, la vreo cincizeci de ani după moartea lui Constantin, s-a întâmplat pentru prima dată ca cineva să listeze cărțile noastre dreptcărțile Noului Testament (acestea douăzeci și șapte, și nu altele). Într-un capitol anterior l-am întâlnit pe Atanasie care, în tinerețe, era o voce importantă în Conciliul de la Nicea. Mai târziu, el avea să devină episcop de Alexandria și un personaj important în creștinătate. Ca episcop, Atanasie a trimis în fiecare an câte o scrisoare către bisericile din Egipt din jurisdicția sa, în care indica data de sărbătorire a Paștelui (aceasta era înainte să existe calendare care să indice acest lucru) și le oferea îndrumările pastorale pe care le credea cuvenite. In a treizeci și noua scrisoare de acest fel, scrisă în 367 d.Chr., Atanasie a inclus printre sfaturile sale și o listă cu acele cărți pe care le considera potrivite a fi citite în biserică la fel ca Scripturile. El a listat, nici mai mult nici mai puțin, cele douăzeci și șapte de cărți pe care le cunoaștem astăzi ca făcând parte din Noul Testament. Aceasta a marcat începutul sfârșitului în ceea ce privește formarea canonului Bibliei creștine. Timp de câteva decenii, dezbaterile asupra canonului au continuat, dar cei mai mulți creștini au rămas fideli canonului indicat de Atanasie, astfel încât într-un anume sens el a fost acela care a făcut o aserțiune de autoritate în privința cărților care aveau să fie sau nu incluse în Nou Testament.

sursa: Adevar si Fictiune in Codul lui DaVinci de Bart Ehrman
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 4:12 pm

GaSpAr a scris:

Așa cum afirmă Teabing mai târziu , împăratul Constantin a trebuit să creeze această "nouă" Biblie pentru a asigura o dovadă scripturală care să-i susțină punctul de vedere: acela că Iisus era mai mult divin decât om. Aceasta a dus la formarea canonului (colecția de cărți sfinte) a Noului Testament și la distrugerea tuturor celorlalte cărți sacre care nu au fost alese spre a fi incluse:

"Constantin știa că va trebui să dea o lovitură îndrăzneață dacă voia să rescrie cărțile de istorie. Astfel a apărut un moment-cheie în istoria creștină... Constantin a comandat și a finanțat o nouă Biblie, care omitea acele evanghelii care vorbeau despre caracteristicileumane ale lui Christos și înfrumuseța acele evanghelii care Îl înfățișau asemenea lui Dumnezeu. Evangheliile mai vechi au fost scoase în afara legii, adunate și arse." (p. 234)

Viziunea conspiratorie pe care o are Teabing asupra formării canonului este spectaculoasă, însă, pentru istoricul familiar cu procesul prin care unele cărți au ajuns să fie incluse în Noul Testament, în timp ce altele au fost excluse, ea conține mai multă ficțiune decât fapt istoric.

Apreciem documentatia facuta dar nu suntem de acord cu comentariile emise de tine pe marginea acestui text!

Te gasisi tu cu comentariile tale aiurea ...sa te crezi mai savant decat savantii!

Nu crezi ca un pic de modestie ti-ar prinde mai bine ? ...si ca ar fi muuuult mai normal sa nu emiti tu comentarii "savante" ...ci sa ne scutesti de ele pina nu te mai documentezi sa vezi ca si alti savanti zic exact acelasi lucru ... din cauza celui mai simplu motiv ...ca acesta este Adevarul!
Constantin a dorit o institutie prin care sa controleze, si manipuleze prostimea ...si ptr asta a impus Biblia in varianta adaptata de el si interesul sau ... si a facut-o ...este Biserica noii religii crestine!
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 6:26 pm

Soimos ce zici tu acolo ca Constantin a vrut o institutie sa controleze prostimea( de parca nu o controla si inainte) sunt aberatiile autorilor ca Dan Brown si alti betivi. Tot ce ai citit pana acuma sunt afirmatiile istoricului Bart Ehrman, eu nu am bagat nimic de la mine
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 6:55 pm

GaSpAr a scris:
Soimos ce zici tu acolo ca Constantin a vrut o institutie sa controleze prostimea( de parca nu o controla si inainte) sunt aberatiile autorilor ca Dan Brown si alti betivi. Tot ce ai citit pana acuma sunt afirmatiile istoricului Bart Ehrman, eu nu am bagat nimic de la mine
Scuze ...nu am stiu ca acel Ehrman este un VANDUT ca tine .. ptr ca daca nu era un vandut ... banuiala pentru cazul in care era totusi un Istoric ...ca nu-mi vine sa cred ca un istoric poate fi atat de prost sa nu desluseasca ceva atat de evident cum ar fi "manipularea" religioasa a unui Mare Criminal in serie ...adica a unui neom lipsit de orice scru-pule!
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 6:58 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:
Soimos ce zici tu acolo ca Constantin a vrut o institutie sa controleze prostimea( de parca nu o controla si inainte) sunt aberatiile autorilor ca Dan Brown si alti betivi. Tot ce ai citit pana acuma sunt afirmatiile istoricului Bart Ehrman, eu nu am bagat nimic de la mine
Scuze ...nu am stiu ca acel Ehrman este un VANDUT ca tine .. ptr ca daca nu era un vandut ... banuiala pentru cazul in care era totusi un Istoric ...ca nu-mi vine sa cred ca un istoric poate fi atat de prost sa nu desluseasca ceva atat de evident cum ar fi "manipularea" religioasa a unui Mare Criminal in serie ...adica a unui neom lipsit de orice scru-pule!
Ehrman este un agnostic si este un istoric cunoscut. Observ ca cine nu este de acord cu tine este un vandut. Ia zi-mi si mie niste istoricii de unde ti-ai luat tu documentatia despre crestinism? or fi germanii aia nebuni de pe theologe ? pai si eu iti pot aduce multi istorici care tii bat la cur pe aia ai tai.
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 6:59 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:
Soimos ce zici tu acolo ca Constantin a vrut o institutie sa controleze prostimea( de parca nu o controla si inainte) sunt aberatiile autorilor ca Dan Brown si alti betivi. Tot ce ai citit pana acuma sunt afirmatiile istoricului Bart Ehrman, eu nu am bagat nimic de la mine
Scuze ...nu am stiu ca acel Ehrman este un VANDUT ca tine .. ptr ca daca nu era un vandut ... banuiala pentru cazul in care era totusi un Istoric ...ca nu-mi vine sa cred ca un istoric poate fi atat de prost sa nu desluseasca ceva atat de evident cum ar fi "manipularea" religioasa a unui Mare Criminal in serie ...adica a unui neom lipsit de orice scru-pule!
cat despre manipularea religioasa a lui Constantin, autorii ca Dan Brown dauneaza grav neuronilor
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 7:03 pm

GaSpAr a scris:
cat despre manipularea religioasa a lui Constantin, autorii ca Dan Brown dauneaza grav neuronilor
Pai nu mai citi daca ai simtit asta pe pielea ta!
Ar trebui sa-mi fie rusine sa recunosc ... dar nu l-am citit pe Dan Brown niciodata ...iar filmul Sacrileg nu mi-aplacut pentru ca nu pot sa inghit prostiile fanteziste debitate acolo!

Eu ma documentez doar din Istorie si din Biblie ... citindu-le pe amandoua cu "ochii mintii" larg deschisi ...ti-as da si linkuri daca mi le-ai cere ...dar sunt in limba germana ...si sunt scrise de cei care au avut conducerea Imperiului Roman (de natiune germana) cca 1000 de ani ...cu alte cuvinte de cei care au avut acces nelimitat la secretele Vaticanului
http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2ntul_Imperiu_Roman
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 7:17 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:
cat despre manipularea religioasa a lui Constantin, autorii ca Dan Brown dauneaza grav neuronilor
Pai nu mai citi daca ai simtit asta pe pielea ta!
Ar trebui sa-mi fie rusine sa recunosc ... dar nu l-am citit pe Dan Brown niciodata ...iar filmul Sacrileg nu mi-aplacut pentru ca nu pot sa inghit prostiile fanteziste debitate acolo!

Eu ma documentez doar din Istorie si din Biblie ... citindu-le pe amandoua cu "ochii mintii" larg deschisi ...ti-as da si linkuri daca mi le-ai cere ...dar sunt in limba germana ...si sunt scrise de cei care au avut conducerea Imperiului Roman (de natiune germana) cca 1000 de ani ...cu alte cuvinte de cei care au avut acces nelimitat la secretele Vaticanului
http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2ntul_Imperiu_Roman
si tu chiar crezi ca cei care conduceau sf imperiu roman, aveau acces la arhivele Vaticanului? Laughing Laughing Laughing hai ca ma faci sa rad. in acea arhiva au acces doar cei de la Vatican si nu oricine, doar cei de sus, asa ca gura ta de aer ca acei oameni au avut acces la biblioteca te inseli.
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 7:22 pm

GaSpAr a scris:
si tu chiar crezi ca cei care conduceau sf imperiu roman, aveau acces la arhivele Vaticanului? Laughing Laughing Laughing hai ca ma faci sa rad. in acea arhiva au acces doar cei de la Vatican si nu oricine, doar cei de sus, asa ca gura ta de aer ca acei oameni au avut acces la biblioteca te inseli.
Cat de naiv esti!
Germani au avut si ei Papi lor ...asa cum este si Ratzinger in ziua de azi ...dar au avut MEREU si multi cardinali in pozitii de frunte care aveau acces nelimitat la "biblioteca" Vaticanului!
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 7:36 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:
si tu chiar crezi ca cei care conduceau sf imperiu roman, aveau acces la arhivele Vaticanului? Laughing Laughing Laughing hai ca ma faci sa rad. in acea arhiva au acces doar cei de la Vatican si nu oricine, doar cei de sus, asa ca gura ta de aer ca acei oameni au avut acces la biblioteca te inseli.
Cat de naiv esti!
Germani au avut si ei Papi lor ...asa cum este si Ratzinger in ziua de azi ...dar au avut MEREU si multi cardinali in pozitii de frunte care aveau acces nelimitat la "biblioteca" Vaticanului!
si tu crezi ca acolo se afla lucruri ce pot distruge crestinismul? pai daca era asa, astazi in lupta impotriva crestinismul ar fi fost folosite acele ''dovezi'' caci Vaticanul este sub controlul guvernului din umbra. desi ai 40 de ani esti mult mai naiv decat mine
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 8:46 pm

GaSpAr a scris:
si tu crezi ca acolo se afla lucruri ce pot distruge crestinismul?
Nu cred ...sunt sigur! Doar ca nu e necesar sa se faca asa dintro-data ...ci incet incetisor!
De fapt exact din aceasta cauza incep sa apara documente compromitatoare la adresa bisericii si religiei crestine !

Motivatia este ca in societatea competitionala de azi (bineinteles din occident si nu aia de la Isaccea) nu este nevoie de prosti cu mintea lobotomizata ca sa fie beliti usor ...ci este nevoie de adevarati oameni CREATORI cu minti sclipitoare care sa scoata produse competitive... fapt care cere studiu permanent ...dar nu al Bibliei ...ci studii bazate pe cercetari stintifice si nu pe credinta a proasta!
Iar acestor "mantuitori" ai zilelor de azi ...societatea le ofera Viata in Paradis .... ACUM si AICI ... nu pe lumea aialalta!

Intelegi acum de ce religia e deja pusa pe faras in tarile dezvoltate?

Pentru ca ea contravine intereselor acelei societati !

Asa ca s-a trecut la EXORCIZAREA bisericii prin dovezi si ADEVARURI stiintifice!
Sus In jos
GaSpAr
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 850
Varsta : 25
Localizare : Iasi
Puncte : 966
Data de inscriere : 13/05/2011

MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Lun Iul 04, 2011 9:08 pm

Soimos a scris:
GaSpAr a scris:
si tu crezi ca acolo se afla lucruri ce pot distruge crestinismul?
Nu cred ...sunt sigur! Doar ca nu e necesar sa se faca asa dintro-data ...ci incet incetisor!
De fapt exact din aceasta cauza incep sa apara documente compromitatoare la adresa bisericii si religiei crestine !

Motivatia este ca in societatea competitionala de azi (bineinteles din occident si nu aia de la Isaccea) nu este nevoie de prosti cu mintea lobotomizata ca sa fie beliti usor ...ci este nevoie de adevarati oameni CREATORI cu minti sclipitoare care sa scoata produse competitive... fapt care cere studiu permanent ...dar nu al Bibliei ...ci studii bazate pe cercetari stintifice si nu pe credinta a proasta!
Iar acestor "mantuitori" ai zilelor de azi ...societatea le ofera Viata in Paradis .... ACUM si AICI ... nu pe lumea aialalta!

Intelegi acum de ce religia e deja pusa pe faras in tarile dezvoltate?

Pentru ca ea contravine intereselor acelei societati !

Asa ca s-a trecut la EXORCIZAREA bisericii prin dovezi si ADEVARURI stiintifice!
te inseli amarnic. daca era asa erau scoase de ceva timp pe piata, dar nu sunt deoarece nu exista. desi ar parea ca Vaticanul trage cu dintii de crestinism, este gresit, deoarece Vaticanul este de mult timp stapanit de francmasonerie. pana si Papa are sefii lui. bineinteles ca sa intelegi ce vreau sa spun ar trebui sa citesti si tu carti scrise de Fritz Springmeier, Bill Cooper, Alberto Rivera si inca cativa( daca vrei, ii caut si tii recomand)
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei   Astazi la 11:54 pm

Sus In jos
 
Imparatul Constantin si formarea canonului bibliei
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie :: Fenomenul religios :: Crestinismul-actorii principali :: Personajele religiilor-
Mergi direct la: