Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie

Forum ptr cei care indraznesc sa gandeasca liber
 
AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  ConectareConectare    
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ultimele subiecte
» Rugaciune Ajutatoare in indeplinirea dorintelor
Joi Oct 27, 2016 2:50 pm Scris de CatalinConstantinGheorghe

» De ce anti-religie si anti-biserica?
Lun Oct 24, 2016 12:42 pm Scris de Rayna

» Melodii ascultate cu mare placere
Vin Mai 13, 2016 9:55 am Scris de Rayna

» Introducere in Sistemele magice
Vin Mai 13, 2016 9:53 am Scris de Rayna

» Satan ...ce stim despre el
Mar Feb 09, 2016 12:18 pm Scris de Rayna

» Dedicatii muzicale
Joi Feb 04, 2016 12:37 pm Scris de Soimos

» Sa ne mai si amuzam putin :)
Dum Dec 06, 2015 9:35 pm Scris de Soimos

» Este Isus Christos acel Satan numit si Lucifer?
Sam Dec 05, 2015 1:17 am Scris de Rora9

» Din ciclul: "Cronica prostiei Omenesti"
Dum Noi 29, 2015 9:33 pm Scris de Soimos

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Forum
Parteneri
forum gratuit

Distribuiti | 
 

 Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
DRAGOS
Scutier
Scutier


Numarul mesajelor : 134
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti
Puncte : 147
Data de inscriere : 14/08/2011

MesajSubiect: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 20, 2012 5:19 pm

Despre reincarnare, am vorbim acum mai mult timp, in doua articole si anume http://fara-secrete.blogspot.com/2010/12/reincarnarea-si-karma.html si http://fara-secrete.blogspot.com/2010/12/reincarnarea-si-suferinta-umana.html asadar continui cu o a 3a parte despre doctrina reincarnarii, care nu mai e secreta, e explicata pe larg pe internet, dar hai sa vedem...

Dau citire unui articol interesant gasit pe internet:

DE CE TEOLOGIA CREȘTINĂ RESPINGE „REÎNCARNAREA” ?


În religiile orientale cheia de boltă a credinței religioase este „metempsihoza sufletului”. Conform acestei credințe, sufletul călătorește prin lumea materială, născându-se într-un corp, apoi în altul, între timp poposind înspre odihnă pe tărâmul inefabil al spiritelor. Dumnezeu este Ținta finală a acestui voiaj astral, precum și Farul călăuzitor pe drumul evoluției spirituale.

Ignorând această viziune, religia creștină are puține de spus despre reîncarnarea sufletului. Fiind un subiect important din punct de vedere teologic, ne întrebăm de ce nu este menționat în Biblie, de ce nu este combătut, precum alte obiceiuri și credințe păgâne... De ce Mântuitorul Isus nu ne-a avertizat sub nici o formă împotriva doctrinei reîncarnării, atât de răspândite în Orient de mii de ani ? Nici o nouă teorie despre nemurire nu ar fi putut face abstracție de ea, fie și numai pentru a o critica... Fără a încerca să răspundă la aceste „speculații”, teologii creștini își mențin părerile rigide, avându-și originea în istoria timpurie a creștinismului.
La începutul Erei Noastre credincioșii erau mult mai înclinați să dea crezare conceptului reîncarnării spiritului. Nu din naivitate, ci ascultând predicile unor mari învățați ai timpului. Principalul responsabil cu răsturnarea acestui curent ideologic nu a fost un om al Bisericii, ci un împărat puternic și plin de ambiții lumești, Justinian al Bizanțului. La acea dată Imperiul Roman era divizat în două părți, una cu capitala la Roma, cealaltă la Constantinopole. Abia se încheiase Bătălia pentru Italia, când armata împăratului bizantin distrusese Imperiul Ostrogot în lupta de la Taginae. Justinian era în culmea gloriei.
Este anul 553 D.C. Împăratul îi cere Papei Vigilius (ținut forțat de mult timp la Constantinopole) să convoace o mare adunare a Bisericilor creștine din toate teritoriile Imperiului. Pe fondul disensiunilor mai vechi dintre Papă și perechea imperială și întrucât Prea-Fericitul insistă să fie chemați cât mai mulți reprezentanți ai episcopilor din Est și Vest, amânând astfel întâlnirea, Justinian convoacă el însuși Conciliul Ecumenic (al cincilea de la decretarea creștinismului ca religie oficială a Imperiului Bizantin, la Niceea, în anul 325 D.C. și al doilea ținut la Constantinopole). Adunarea, deși numeroasă, nu este reprezentativă. Cu excepția Papei Vigilius nici un episcop din Vest nu este prezent. În plus, Justinian are grijă să cheme mulți clerici dintre cei obedienți ai poruncilor imperiale. Ca un gest de protest, Întâi-Stătătorul Bisericii de Apus nu asistă la lucrările Conciliului. Lucrările se țin timp de câteva săptămâni într-o atmosferă tensionată, încheindu-se cu un text votat și semnat de cei prezenți și de împăratul Justinian, dar nu și de Papă. Astfel, împăratul își întărea puterea politică pe care i-o da simbioza cu Biserica oficială, într-un peisaj creștin cu nenumărate secte în permanente controverse teologice.
În el este vorba de tranșarea controversei „celor trei capitole”, prin care trei cărturari creștini sunt condamnați ca eretici. Dar mai este ceva foarte grav pentru evoluția ulterioară a omenirii : condamnarea ca blasfemie a învățăturilor lui Origen.
Origen (185 - 254 D.C.) fusese unul dintre cei mai proeminenți Părinți ai Bisericii Creștine originare, un prolific exeget al scripturilor biblice și martir al credinței. El vorbise răspicat și în termeni inconfundabili despre pre-existența sufletului înainte de naștere :

„Dumnezeu a modelat din aceeași esență spirituală, precum olarul din același lut, unele persoane onorabile și altele neonorabile pe baza meritelor lor anterioare.” (De Principiis - Cartea III, cap. I, 21)

„...în legătură cu cei doi frați nu mi se pare a fi o nedreptate divină aceea că s-a spus înainte ca ei să se nască "cel mai în vârstă îl va sluji pe cel mai tânăr", dacă ne dăm seama că Iacob merita dragostea Domnului ca răsplată pentru viața sa anterioară... Aceeași măsură se aplică tuturor, pentru că dreptatea Creatorului este în toate. Deci fiecare ființă poartă cauzele diferențierii în sine, dinaintea nașterii în trup.” (De Principiis - Cartea II, cap. IX, 7)

„Nu vi se pare mai de bun-simț că fiecare suflet, din motive misterioase - și acum vorbesc în acord cu opiniile lui Pitagora, Plato și Empedocle - intră în corpul său uman fiind influențat de faptele sale trecute ? ” (Contra Celsum, Cap.XXXII)

La cel de-al doilea Conciliu Ecumenic de la Constantinopole se decretează „Anatema împotriva lui Origen” – prin vot. Iată câteva dintre punctele doctrinei lui Origen ce sunt respinse ca erezii :

1. Pre-existența sufletelor înainte de a lua trup de carne ;
2. Oamenii pot deveni, după moarte, îngeri sau demoni ;
3. Corpul înviat al lui Cristos era din materie eterică și în formă de sferă, precum vor fi corpurile tuturor celor înviați după moarte ;
4. La Judecata de Apoi nu mai există materie grosieră, lăsând loc numai spiritului :
5. Pedeapsa sufletelor păcătoase după moarte nu este veșnică.

Ce mult ar fi însemnat pentru avântul spiritualității întregii planete ca aceste adevăruri să fie adoptate oficial de religia creștină și nu considerate incomode ...! Ele ar fi orientat mentalitatea occidentală încă de pe atunci către înțelegerea și acceptarea incomodei, dar justei legi cosmice a reîncarnării.
În fine, prin intrigi neelucidate de istorici, Papa Vigilius este forțat să semneze actul și i se permite să plece. Moare pe drumul de întoarcere către Roma. Biserica acceptă validitatea anatemei, care devine o dogmă neschimbată timp de aproape 1500 ani.
Ce să mai adăugăm la această poveste tristă, dar adevărată ? Cel mult, o concluzie de bun-simț : reprimarea învățăturii despre pre-existența și reîncarnarea sufletului nu are autoritate ecleziastică și divină, ci este o farsă a istoriei. Este un fapt împlinit, pe care teologia creștină nu a mai avut îndrăzneala să-l conteste fățiș. Știm însă că timpul este cel mai dur chirurg. El extirpă fără milă toate tumorile din gândirea omenească, atunci când vine sorocul pentru regenerarea credinței.

SURSA: http://www.spiritus.ro/RAZVAN/teologia_si_reincarnarea.htm

Hai sa vedem si atitudinea crestina fata de Reincarnare, care e lipsita de orice intelepciune, punand totu pe o rigiditate a unui dumnezeu fara mila, care am dovedit clar cum este:

Atitudinea crestina fata de reincarnare:

"Prin urmare, nu gasim nici o cale de a impaca crestinismul cu reincarnarea. Nu exista nici o dovada in acest sens, oricat s-ar cauta. Este extrem de nociv pentru un crestin, botezat in numele lui Hristos, sa creada in aceasta filosofie religioasa, ce expune persoana,pasivitatii si impersonalismului. Pentru ca atat asa-numitii "guru", cat si adeptii lor, hulind cele ce nu cunosc si nu le traiesc si parasind calea cea dreapta, vor pieri in ratacirea lor."

De cand o fi religia crestina, in special cea ortodoxa adevarata cale nu stiu, poate ma va lumina vreun intelep de preot care sustine aceste ineptii ca si instigarea la crime a lui yahwe, pt ca acel preot o spun cu toata seriozitatea ca are anumite probleme, insa e treaba sa...
Acum fac un joc: vine un crestin ortodox si zice, asta e adevarata cale, apoi vine un catolic zice, asta e adevarata cale, apoi un adventist, apoi un musulman, de ce toate aceste divizarii ale unei bisericii??? pt ca insasi biblia e o contradictie, unii o sustin cu argumentele lor, iar cum spunea Asimov: "citita cum trebuie biblia reprezinta cea mai puternica forta de ateism" cam asa si ei, pt ca o Biserica Divizata nu mai este Biserica, fiecare adept pretinzand ca, calea sa este unica spre mantuire, mantuire de cine??? eu cred ca adevarata cale e cea interioara, nu preotii care fac bani de pe urma oamenilor si de pe urma naivitatii lor, nu vreau sa se supere nimeni pe mine, dar asta-i adevaru...
Bun sa revin la reincarnare:

Voi adauga niste doctrine sustine de mult intelepti ai antichitati, si nu slujitori ai inchisorii mentale si anume religiei:

1. Trasaturile doctrinei despre transmigratia sufletelor


In India traditionala credinta in renasterile succesive apare ca ceva, intr-un fel, subinteles. Aceasta inseamna ca ea nu este niciodata rezultatul unui efort de gandire sau de cautare spirituala, ci se infatiseaza ca opusul unei atitudini imbratisate in mod constient si liber, cu titlu personal, de cineva anume.
Oamenii sunt crescuti in aceasta credinta cu care se obisnuiesc de la cea mai frageda varsta, asa incat ideea de a o pune la indoiala le ramane straina tot timpul vietii. De fapt, pentru ei, este vorba mai mult de o certitudine sensibila decat de un articol de credinta.
Hindusii, jainii, budhistii si sikhistii nu "cred" in transmigratie in felul in care crestinii cred in invierea cu trupul. Ei par sa aiba, in aceasta privinta, o adevarata perceptie, vie si intensa, in ciuda obscuritatii sale. Ei simt "greutatea" acumulata a vietilor anterioare apasandu-le pe umeri, dar nu vor cauta niciodata indicii, semne sau dovezi.
O alta trasatura a transmigratiei sufletelor este caracterul esential etic al mecanismului caruia i se supune. Este vorba despre legea karman. Karman, care denumea initial actul ritual, a ajuns sa fie aplicat oricarui comportament uman caracterizat in functie de bine sau de rau, mai exact, in functie de supunerea sau nesupunerea fata de o ordine dreapta a lucrurilor - dharma.
Cum exista o legatura certa intre ierarhia conditiilor sociale si cea a satisfactiilor pe care fiintele umane le pot astepta de la existenta, principiul karman se va exprima, in primul rand, prin renasteri mai mult sau mai putin nobile ori mai mult sau mai putin josnice, in functie de calitatea etica globala a faptelor si actelor savarsite pe parcursul vietii sau vietilor anterioare.
E de la sine inteles ca un asemenea principiu inabusa din fasa orice protest sau revendicare sociala si contribuie din plin la intarirea ordinii castelor in hinduism. In plus, eliminand disputa cu privire la "cel ce sufera pe drept", acest principiu ii impiedica pe indieni sa-si puna spinoasa problema a raului, care-i pune in dificultate pe europeni.
Trebuie avut in vedere ca doctrina samsara nu se refera numai la fiintele vii, ci ea se extinde la dimensiunile intregului cosmos, pe o imensa "scara" a "fiintelor", omenirea reprezentand doar sectorul mijlociu.
Deasupra omenirii se gasesc nenumarate fiinte superioare, adica multimea fara de numar a demonilor, geniilor, zeilor si zeitelor, care formeaza panteonul mitologiei hinduse. Dedesubtul omenirii se afla animalele, plantele si mineralele. In functie de propriul karman este posibil sa te inalti la nivelul zeilor sau sa cazi in mizeria si anonimatul creaturilor celor mai neinsemnate.
Natura umana este singura dintre naturile reincarnate in care sufletele pot actiona pentru a-si alege viitorul intr-un sens sau altul. "Deasupra omenirii" zeii sunt prea cufundati in placerile paradisiace pentru a-si dori sa-si transforme destinul, "dedesubtul omenirii" fiintele sunt prea indobitocite pentru a mai putea deosebi binele de rau. Prin urmare, omul isi poate imbunatati soarta in renasterea viitoare, daca isi indeplineste cu grija propria dharma pe parcursul acestei vieti.
Scopul principal este atingerea starii de eliberare, adica starii care a depasit karman si samsara, o stare transcendenta, imposibil de imaginat, care nu poate fi exprimata decat in termeni negativi: incetarea definitiva a ciclului nesfarsit de renasteri. Faima celor care se retrag din lume (precum yogi, rsi, sadhu) este strict legata de atitudinea esentialmente negativa pe care acestia o imbratiseaza in ceea ce priveste transmigratia.

2. Inceputurile doctrinei despre transmigratia sufletelor

Desi, din Upanisade, se intelege ca doctrina despre transmigratia sufletelor ar fi existat din timpul Vedelor, in nici un text vedic nu este atestata clar. Exista doar texte vedice care sunt luate in considerare ca texte ce ar avansa ideea transmigratiei.

Astfel avem:

1. Rg-Veda 4.26.1: "Cunoscand acestea Vamadeva a inceput: Eu am fost Manu si Surya". Vamadeva este numele unui rsi caruia i se atribuia majoritatea imnelor din cartea a patra din Rg-Veda. In contextul originar, cuvintele apartin zeului Indra, care isi afirma conditia de cosmocrator. In virtutea unei viziuni inspirate, Vamadeva s-ar fi cunoscut pe sine ca Brahman si, astfel, ca Brahman, a putut vedea nasterile anterioare ca Manu si Surya.

2. Rg-Veda 4.27.1: "In trupul mamei inca zabovind, am cunoscut toate nasterile acestor zei, care ma tineau prins intr-o suta de fortarete de fier. Dar ca un soim, in zbor iute, am fugit de acolo". Dupa traditia indiana este vorba mai intai de o nastere in calitate de copil, o nastere prin educatie si urmeaza o a treia nastere dupa moarte. Citatul acesta poate avea un sens, in contextul exprimat mai sus, daca prin soim se intelege sufletul, iar prin fortarete de fier corpurile strabatute de el.

Daca in textele Brahmanas se afla premisele recompenselor si pedepselor in lumea de dincolo, in locul reprezentarilor vedice despre o fericire nediferentiata, in Upanisade gasim texte care afirma clar doctrina samsara.
Textul de inceput al doctrinei samsara se gaseste in Brhadaranyaka-Upanisad 6.2.1-16 si este repetat, cu mici modificari, in Chandogya-Upanisad 5.3.1-10.10. Redam textul in rezumat:

"Stii cum se duc, pierind, fiintele pe cai deosebite? Stii cum se inapoiaza in alta lume? Stii cum de nu se umple lumea cealalta atat de multi fiind cei care pier necontenit? Stii, insa, dupa al catelea prinos apele, prinzand glas omenesc, se scoala si vorbesc? Stii insa intrarea pe drumul care duce la zei sau pe cel care duce la strabuni, in urma caror fapte se intra pe drumul care duce la zei sau pe cel care duce la strabuni?" (6.2.1-2)

"Cei care stiu astfel si acestia care, in padure, mediteaza la credinta si adevar (satya), trec in flacara. Din flacara in zi, din zi in luna crescatoare, din luna crescatoare in cele sase luni cat merge soarele spre miazanoapte, din lunile acestea in lumea zeilor, din lumea zeilor in soare si din soare in preajma fulgerului. Intampinandu-i un om (purusa) care-i faptura gandului (manas) ii calauzeste pe cei din preajma fulgerului pana la lumile lui Brahman. In lumile lui Brahman ei locuiesc dincolo de departari. Pentru ei nu exista intoarcere inapoi. Iar cei care cuceresc lumile prin sacrificiu, pomeniri si asceza (tapas), trec in fum. Din fum in noapte, din noapte in luna descrescatoare, din luna descrescatoare in cele sase luni cat merge soarele spre miazazi din lumile acestea in lumea strabunilor si din lumea strabunilor in luna. Ajungand in luna ei se prefac in hrana. Iar acolo, intocmai ca pe regele Soma, ii mananca zeii si pe ei. Cand ispravesc si cu aceasta, atunci intra de-a dreptul in spatiu. Din spatiu in aer (vayu), din aer in ploaie si din ploaie in pamant. Ajungand in pamant, ei se prefac in hrana. Sunt inca o data adusi drept ofranda in focul omului (purusa). Dupa aceea se nasc in focul femeii. Reinaltandu-se catre lumi, ei urmeaza mai departe aceeasi rotire. Iar cei care nu stiu aceste doua drumuri devin gaze, fluturi si neamul celor ce musca " (6.2.15-16).

Textul sustine o dubla recompensa: o data prin rasplata si pedeapsa in lumea de dincolo, apoi, inca o data prin renastere pe pamant.
Pentru a intelege mai bine inceputul doctrinei samsar a e nevoie sa revenim si la textul din Brhadaranyaka-Upanisad 3.2.13-14:

"Yajnavalkya - a spus el - cand glasul (vac) omului mort patrunde in foc, suflul (Prana) in aer, ochiul in soare, gandul (manas) in luna, urechea in zari, trupul in pamant, sinele (atman) in spatiu, parul de pe trup in ierburi, parul de pe cap in copaci, iar sangele si samanta coboara in ape, ce se intampla atunci cu omul? Aceasta o vom sti numai noi, dar nu aici in fata lumii. Departandu-se cei doi au stat de vorba. De-au grait despre ceva, numai despre fapta (kartnan) au grait; si de-au preamarit ceva, numai fapta aupreamarit-o. Intr-adevar devii bun prin fapta buna si rau prin cea rea".

Comparand textul acesta cu textul din Brhadaranyaka-Upanisad 4.4.5-6, avem o imagine completa a recompensei si pedepsei eliberarii si transmigratiei:

"Omul (purusa) este rodul dorintei; precum ii este dorinta, astfel ii este si stradania; precum ii este stradania, astfel si fapta cefaptuieste; fapta cefaptuieste este si cea din care se infrupta".

Prin urmare, pe fundalul unor corespondete intre om si cosmos, in spiritul explicarii Brahmanelor, Yajnavalkya formuleaza teoria actului (faptei) ca determinant al conditiei intr-o existenta viitoare, subliniind caracterul esoteric al acestei teorii. In felul acesta sufletul se leapada de trup si isi faureste o forma mai noua, mai frumoasa:

"Precum o mestera in broderii, plasand firele de la o broderie, coase o alta forma mai noua si mai frumoasa, tot astfel sinele (atman), lepadandu-se de trup si alungand nestiinta isi faureste o alta forma mai noua si mai frumoasa, de strabun, de Gandharva, de zeu, de Prajapati, de Brahman sau de alte fiinte".

Asadar, invatatura Yajnavalkya cuprinde o simpla recompensa prin renastere in lumea empirica, recompensa prin transmigratia sufletului.

3. Temeiurile doctrinei despre transmigratia sufletelor

Daca in Upanisade doctrina despre transmigratia sufletelor apare ca o taina, ca ceva nou ce nu trebuie profanat, in textele ulterioare ea va fi cunoscuta prin scolile hinduse, jaine si budhiste ale vremii, insa totdeauna strans legata de doctrina karman. Un text concludent in acest sens avem in Katha-Upanisad 5.7:

"In pantecele mamei intra unul, incarnandu-se intr-un trup, altul se duce intr-o planta, fiecare dupa fapta, fiecare dupa stiinta".

Scolile hinduse clasice care s-au preocupat de dezvoltarea doctrinei samsara, in legatura cu doctrina privind starea de eliberare, au fost Samkhya si Vedanta.
Scoala Samkhya propaga eliberarea prin cunoasterea metafizica, sprijinindu-se pe realitatea cunoasterii ultime. Prakrti e antrenata instinctiv in slujirea lui purusa si activeaza pentru eliberarea lui. Intelectul (budhi) fiind cea mai perfecta manifestare a lui prakrti ajuta, prin posibilitatile lui dinamice, la procesul eliberarii.
Cand apare acea "desteptare"prin "intelegerea de sine", intelectul si toate celelalte elemente psihice, care au fost fals atribuite lui purusa, se retrag, se desprind de purusa si reintra in prakrti. In cazul "nedesteptarii" sufletul se reincarneaza. Venirea in fiinta a oricaruia si intrarea in samsara este insotita de avidya -necunoasterea adevaratei realitati.
Pentru a elimina ciclul renasterilor, Samkhya-Yoga recomanda meditatia pana la realizarea suprema, adica eliberarea de existenta. Atat timp cat este pastrat nucleul central al existentei, orice realizare cade sub incidenta placut-neplacut ramanand sub domeniul durerii si al renasterilor. Samsara este vazuta ca o sclavie fata de propria minte. Daca la incetarea vietii prezente mai exista inca reziduuri karman (karmasaya), exista inca destin, iar acesta determina reincarnarea, nasterea in samsara.
Scoala Vedanta admite o evolutie gradata a fiecarui suflet, care e potential divin si care creste trecand prin diferite vieti si forme de viata variate, intotdeauna culegand rezultatele faptelor proprii pana se castiga perfectiunea. Seria de vieti este determinata de karman:

"Dupa cum olarul formeaza tot ce vrea dintr-un bulgare de lut, tot astfel omul are parte numai de acea soarta pe care si-a pregatit-o singur pin fapta sa. Dupa cum lumina si umbra sunt vesnic legate strans una de alta, tot asa e strans legata si fapta de faptuitor prin tot ce a savarsit el singur".

De aceea sufletul trebuie sa treaca prin nenumarate corpuri, calatorind mereu prin forme superioare sau inferioare, potrivit faptelor. Sufletul are de suportat numai urmarile propriilor sale fapte. El este purtat pe oceanul de renasteri in voia unei puteri pe care el singur a pus-o in miscare, dar impotriva careia nu se mai poate lupta, fiindca actiunea acestei puteri atarna de faptele savarsite in trecut. Pe acestea sufletul nu le poate schimba.
Bhagavad-Gita, desi incearca rezolvarea realista si pragmatica a doctrinei karman, ce perpetueaza transmigratia, prin karman-yoga, arata ca faptele sunt necesare pentru ca sunt efecte ale existentei empirice. Insa solutia eliberarii prin dezinteres fata de rodul faptei dezvaluie o nesiguranta in evaluarea doctrinei. Desi se cer fapte dezinteresate, Bhagavad-Gita nu arata mijloacele prin care se pot rupe lanturile karman. Singura solutie ramane yoga: "Oamenii care nu cred in aceasta lege (yoga) reiau calea mortii si a renasterii (samsara)".
Dupa doctrina jaina, karman e o materie fina si fluida care determina transmigratia pana la eliberare. Starea de eliberare poate fi atinsa prin respectarea celor cinci principii morale - ahimsa, satya, brahmacarya, aparigraha - si prin meditatia yoga.
Invatatura despre samsara are o insemnatate deosebita si in buddhism si este legata de doctma dukkha (suferinta) si karman. Datorita existentei renasterilor dupa moarte, dukkha si efectele sale complementare nu se limiteaza la viata prezenta, ci continua si dincolo de moarte. De aceea sfaturile pe care le-a dat Budha pentru a pune capat suferintei si cauzelor ei sunt menite sa opreasca fluxul viitoarelor renasteri. A cunoaste "mecanismul" renasterilor este un lucru necesar.
Discipolul buddhist, progresand in ceea ce priveste capacitatile sale interioare spre starea de arhat, va capata "cele trei cunoasteri", intre care primele doua au legatura cu renasterea: cunoasterea care ne permite sa constatam ca oamenii mor si renasc mereu si cunoasterea care va permite aducerea aminte de vietile anterioare.
Renasterea, in buddhism, se bazeaza simultan pe samsara si pe doctrina anatman, care neaga categoric existenta unui sine permanent transmigrant dintr-o viata in alta. Contrar unor invatatori contemporani cu Buddha, ciclul renasterilor nu inseamna nici purificare, nici progres spre starea de eliberare, ci renasterea reprezinta un mare risc si de aceea trebuie sa se urmareasca cat mai curand atingerea starii de eliberare (nirvana), adica incetarea lui dukkha.
Sikhismul, propagand supunerea persoanei umane fata de divinitate, considera ca existenta pamanteasca a omului este supusa ciclului samsara determinat de karman si de avidya - necunoasterea propriei sale identitati.
Atat timp cat omul crede in existenta personala, separata de divinitate, identificandu-se cu elementele tranzitorii ale trupului si ale materiei si, in virtutea acestei constiinte, savarseste fapte, el se afla in necunoastere si e supus reincarnarii. Pentru a depasi aceasta stare trebuie sa ajunga la cunoasterea divinitatii si la cunoasterea adevaratei sale identitati. La cunoasterea divinitatii nu se ajunge numai prin efort propriu, ci e darul divinitatii, al carei nume trebuie sa-l repete la nesfarsit.

4. Semnificatia filosofica a doctrinei samsara

Intrebarea de la care porneste doctrina samsara este: "Ce se alege din om dupa moarte?". Conform acestei doctrine omul este vazut ca o planta care se naste, se dezvolta si moare, dar nu complet. Dupa cum dintr-o planta ramane samanta, tot asa, dupa moartea omului, raman faptele ca o samanta, care, semanate din nou in imperiul ignorantei, produc o noua existenta. Fiecare curs al unei vieti, este, pe de o parte, cu toate faptele si suferintele sale, urmarea inevitabila a faptelor dintr-o nastere aneterioara si, pe de alta parte, conditioneaza, prin faptele din acest curs al vietii, o viata imediat urmatoare.
Intrebarea centrala privind temeiul transmigratiei este: daca sufletul individual (atman), pe langa cel suprem, este o pura aparenta, cum de ajunge eliberatul, preafericitul suflet suprem sa asume aceasta aparenta si, ca suflet individual, abatut de la adevarata sa esenta, sa devina legat, sa rataceasca si sa sufere? Raspunsurile date de Upanisade nu sunt hotarate.
In Prasna-Upanisad se da raspuns la intrebarea de unde apare sufletul individual si cum intra el in trup: "Din Atman (sufletul suprem) ia fiinta Prana (sufletul individual); ca umbra de la om, tot asa se intinde acesta din urma de la el. Iar el intra in acest trup".
Un alt raspuns ni se da in Maitrayana-Upanisad, folosindu-se terminologia ce domina in dotrina Samkhya: "Atman-ul nemuritor continua sa existe preum picatura de apa pe floarea de lotus. Acest Atman este coplesit totusi de gunas ale lui Prakrti. Datorita acestei coplesiri el ajunge la o stare de ameteala incat el nu-l mai recunoaste pe sublimul, sacrul creator aflat in el insusi, ci, antrenat de curentul gunas si pangarit, el devine nestatornic, sovaielnic, frant, jinduitor, lipsit de concentrare, si, decaland in iluzie, el isi inchipuie "eu sunt acesta" si se leaga pe sine insusi prin sine insusi, precum o pasare in plasa".
Eliberarea lui atman din corp este comparata cu o pasare migratoare (hamsa) sau cu o roata. Ca si o pasare migratoare, atman "zboara" din corp in corp fara sa se stabileasca definitiv intr-un loc: "Prana trage inainte sprijinindu-sepe Apana, iar Apana trage inapoi spijinindu-se pe Prana; asa cum pasarea trage firul cu care este legata, sufletul trage inainte, dar este adus inapoi cu acelasi fir".
Roata, cu paletele sale ca forme de existenta, se invarte continuu sub caderea apei, pana cand intervine ceva sa opreasca apa: "Copilul apuca sanul mamei si este fericit: este acelasi san care l-a hranit intr-o viata anterioara; cea care a fost mama este acum sotie, iar sotia, maine, va fi la randu-i mama; cel ce a fost tata este astazi fiu, si fiul, maine, va fi tata, va fi tata la randu-i; astfel, printr-o greseala a samsarei, oamenii sunt ca intr-o roata hidraulica".
Eliberarea nu trebuie privita ca o devenire intru ceva, ce mai inainte nu era. Mai intai, deoarece in cercul fenomenelor metafizice, caruia ii apartine eliberarea, nu exista absolut nici o devenire, ci numai o fiinta.
Cauzalitatea stapaneste tot finitul fara exceptie, insa nu ceea ce se afla deasupra sau, precum eliberarea, conduce deasupra. Dar, tocmai din acest motiv eliberarea nu poate fi o devenire a ceea ce nu exista mai inainte, caci atunci n-ar putea fi suma tuturor celor mai bune. Caci tot devenitul este trecator: ceea ce din nimic a devenit ceva, poate sa se intoarca din acel ceva in nimicul sau; ceea ce a inaltat valul acesta il poate inghiti din nou.
Asadar, eliberarea nu este o geneza propriu-zisa, ci numai constientizarea a ceva prezent dintotdeauna, insa pana atunci ascuns noua. Eliberarea nu este efectuata prin recunoasterea lui atman, ci ea consta in aceasta recunoastere. Ea nu este o urmare a faptului de a-l sti pe atman, ci a-l sti pe atman este deja cu totul si pe deplin eliberarea. Cine se stie pe sine ca atman, ca principiu al tuturor lucrurilor, acela este tocmai prin aceasta liber de orice dorinta, caci el stie totul in sine, nimic in afara de sine, ca inca el ar mai putea dori.
Credinta in trecerea sufletului dupa moarte nu numai intr-o alta lume, dar si in alte corpuri umane din aceasta lume, nu este neobisnuita si a avut, in mod evident, o origine independenta in diferite tari si in diferite epoci. Diverse triburi de indieni nord-americani credeau ca sufletul care anima trupul unui copil este sufletul unei persoane decedate. Se stie ca unii dintre sclavii negri, trecuti peste ocean, s-au sinucis ca sa poata trai din nou pe pamantul lor natal. Aborigenii din Australia socotesc ca oamenii albi sunt numele sau fantomele propriilor lor morti.
Cezar a relatat ca druizii insuflau convingerea ca:

"sufletul nu piere, ci, dupa moarte trece dintr-un corp in altul; dupa ei, aceasta credinta e un foarte bun stimulent pentru curaj, deoarece inlatura teama de moarte".

Grecii au fost singurii in Europa care, in antichitate, au propagat doctrina transmigratiei prin orfici sipithagoreici.
Pentru orfici sufletul era o esenta divina incuiata in trup ca intr-o inchisoare. Aceasta esenta supravietuieste mortii trupesti si primeste rasplata in viata de dupa moarte in functie de comportarea pamanteasca, dar se reincarneaza mai tarziu intr-un corp uman sau animal pentru a continua ceea ce anumite documente orfice numesc "roata" sau "ciclul".
Scopul final al vietii umane este eliberarea din acest ciclu obositor al reincarnarilor si realizarea statutului divin. Reincarnarile succesive sunt vazute ca o perioada de purificare, iar pamantenii pot scurta aceasta perioada ducand o viata "orfica". Ideea aceasta, ca trupul este materie rea, iar sufletul este incarcerat in trup au sustinut-o gnosticii si maniheii.
Pithagoreicii propagau doctrina despre transmigratia sufletului inca pornind de la intemeietorul scolii. Se crede ca Pithagora propaga urmatoarele invataturi: "Intai, ca sufletul este nemuritor si ca se preface in alte feluri de vietuitoare; apoi, ca tot ce intr-o existenta se naste potrivit unor perioade ciclice si ca nimic nu este cu totul nou; iarasi, cape toate fapturile insufletite trebuie sa le consideram fiinte pe care le uneste inrudirea".
Platon s-a exprimat in felul urmator: "Sufletul omului este nemuritor, uneori el paraseste viata, noi zicem "moare", alteori se reintoarce la ea, niciodata insa nu piere. Asadar nu exista lucru pe care sufletul sa nu-l fi invatat, pentru ca este nemuritor si de mai multe ori nascut".
Privite cu atentie aceste doctrine, vedem ca nici viziune lui Pithagora, nici a lui Platon despre transmigratie nu sunt comune cu doctrina indiana. Ele sunt doar conceptii filosofice, nu doctrina acceptata de toti oamenii.
Literatura evreiasca esoterica a acceptat metempsihoza. Filon din Alexandria, cel mai important reprezentant al iudaismului elenistic, este de acord cu aceasta doctrina. Pentru el scopul vietii umane era incercarea de a se elibera din trupul simturilor pentru a facilita intoarcerea sufletului la conditia sa originara divina.
Kabbalah este destul de clara in sustinerea doctrinei despre metempsihoza, fiind considerata ca o pedeapsa pentru pacatele existentelor anterioare. Scrierile kabbalistice tarzii au extins renasterile viitoare si in lumea animalelor, plantelor, pietrelor si metalelor.

Iustin Martirul (a trait intre 100-165)


Iustin Martirul a fost unul dintre primii parinti ai bisericii crestine. Adesea el este citat ca fiind un “foarte timpuriu sustinator crestin al reincarnarii”. Cu referire la al IV-lea capitol al “Dialogului cu Trypho” al lui Iustin adeptii reincarnarii afirma ca “acesta a invatat ca sufletele oamenilor locuiesc in mai mult decat un singur trup in timpul perindarii lor pamantesti”. Dar ce spune de fapt Iustin? El infatiseaza un dialog in care discuta cu Trypho problema reincarnarii, iar la sfarsitul acestei discutii dialogul se incheie dupa cum urmeaza (cu mentiunea ca Iustin vorbeste la persoana I-a, iar despre Trypho se vorbeste la persoana a II-a; Trypho era un evreu cu care a purtat numeroase dispute; Trypho este cel ce vorbeste primul):

“De aceea, sufletele nu-l vad pe Dumnezeu si nici nu migreaza (stramuta) in alte trupuri, caci ele ar sti ca sunt astfel pedepsite si le-ar fi frica dupa aceea sa savarseasca chiar si cele mai neinsemnate pacate. Dar ca ele il pot percepe pe Dumnezeu ca exista si ca neprihanirea si sfintenia merita respectate, pot de asemenea sa fiu de acord cu tine”, a spus el.

“Ai dreptate”, i-am raspuns eu.

Clement din Alexandria (a trait intre 155-200)

Un alt parinte al bisericii crestine care este adesea citat pentru a se pretinde ca reincarnarea a fost sustinuta de biserica este Clement din Alexandria, mentiunea acestuia facandu-se pe baza afirmatiei sale din primul capitol al “Indemnurilor sale catre pagani” care se reda dupa cum urmeaza: “mai inainte ca sa fie lumea, noi eram”. In cel mai fericit caz aceasta afirmatie poate fi interpretata (separat de contextul ei) ca sustinand pre-existenta sufletului. De fapt, luata in contextul ei afirmatia lui Clement nici macar asa ceva nu sugereaza. Mai degraba el afirma pre-existenta lui Isus Hristos ca Logos (Cuvant), precunoasterea lui Dumnezeu, cat si planul Sau de a ne crea si a ne iubi mai inainte de creatie:

“Caci inainte de intemeierea lumii, noi eram, fiind destinati sa ne gasim in El, existand mai de dinainte inaintea ochilor lui Dumnezeu, noi creaturile rationale ale Cuvantului lui Dumnezeu caruia ii datoram existenta noastra, caci “la inceput era Cuvantul.”

Mai observati ca Clement isi califica cu grija afirmatia ca noi am fi existat mai dinainte cu cuvintele “inaintea ochilor lui Dumnezeu”, insemnand mai degraba ca “pre-existenta” noastra a fost o idee in mintea lui Dumnezeu, nu neaparat o realitate substantiala, tangibila.

Origen (a trait intre 185-254)

Fara discutie se poate spune despre Origen ca a fost unul dintre cei mai straluciti si ingeniosi teologi ai bisericii crestine primare. Cu toate acestea el a ajuns sa aibe o faima proasta tocmai datorita speculatiilor sale teologice. El este parintele bisericii cel mai adesea citat de catre adeptii reincarnarii ca sustinand doctrina lor. Un pasaj care este citat frecvent ar fi urmatorul. El provine din scrierea lui Origen “Impotriva lui Celsus” si aici este redat asa cum este citat de promotorii reincarnarii pe nume Head si Cranston:

“Sau, este mai in conformitate cu ratiunea ca fiecare suflet, din anumite motive misterioase (vorbesc acum dupa opinia lui Pitagora si Plato, si Empedocles, pe care Celsus il citeaza frecvent pe nume), sa intre intr-un trup si sa ajunga acolo dupa greselile si faptele sale de dinainte? De aceea, este probabil ca acest suflet, caruia ii sunt acordate mai multe beneficii in urma resedintei lui (anterioare) intr-un trup decat acela al multor oameni (pentru a evita prejudecata nu spun “toti”), are nevoie de un trup mai bun, nu doar superior altora, dar si sa fie investit cu toate calitatile cuvenite.”

Ulterior in acelasi tratat despre reincarnare Origen a facut urmatorul comentariu:

“Insa asupra acestor subiecte se pot spune multe lucruri intelepte, cum ar fi cele ce urmeaza: ‘Este bine sa tii ascuns secretul unui rege”. Pentru ca doctrina venirii sufletelor in trup sa nu fie expusa inaintea intelegerii populare si nici ceea ce este sfant sa nu fie aruncat la caini, si nici margaritarele sa nu fie aruncate inaintea porcilor.”

In acea lucrare Origen se lansa intr-o discutie detailata a stramutarii sufletelor dintr-un trup in altul demonstrand ca este contrara invataturii biblice a judecatii de la sfarsitul veacurilor, si ca in plus, Ioan Botezatorul nu avea “sufletul”, ci “duhul si puterea” lui Ilie (vezi, Luca 1:17)28. Nu se poate concepe o afirmatie mai limpede de atat in respingerea doctrinei reincarnarii.

Ieronim (a trait intre 345-419) marele nemernic care a introdus religia iudeo-crestina in Europa prin traduceri gresite

Asa cum tocmai am vazut, Ieronim l-a condamnat pe Origen ca eretic in parte datorita pretinselor sale inclinatii fata de reincarnare. De aceea, este surprinzator sa aflam ca mai multi adepti ai reincarnarii pretind ca insusi Ieronim ar fi crezut in reincarnare! Unul dintre acestia a citat tocmai scrisoarea lui Ieronim catre Avitus ca dovada, chiar scrisoarea prin care acesta l-a condamnat pe Origen ca ar crede in reincarnare!
Alti adepti ai reincarnarii i-au atribuit lui Ieronim urmatorul pasaj din scrisoarea sa lui Demetrius:

“Doctrina stramutarii sufletelor a fost invatata din vremuri stravechi unui numar restrans de oameni ca adevar traditional care nu trebuia sa fie divulgat.”

Insa o cercetare a acestei scrisori nu dezvaluie nicio afirmatie de acest fel. In schimb, il vedem din nou pe Ieronim condamnand inca odata doctrina ca fiind “o invatatura pagana si daunatoare” care “se strecoara pe furis ca o vipera in gaura ei.”
Eh da ce sa zica si acest salbatic Ieronim, ca este pagan tot ce e in afara biblie, iar ei sunt adevarata cale de mantuire, o mantuire care a manipulat si a omorat prin inchizitie si cruciade mii si mii de oamenii

Cel de-al doilea Conciliu de la Constantinopole

Leslie Weatherhead a pretins ca reincarnarea “a fost acceptata in biserica primara pentru primii cinci sute de ani de existenta. Doar in anul 553, cel de-al doilea Conciliu al Constantinopolelui a respins-o si atunci numai cu o mica majoritate.” Multi din cei ce sustin reincarnarea spun ca acest conciliu s-a intrunit la porunca imparatului roman Iustinian cu scopul precis de a condamna reincarnarea si de a sterge din Biblie orice referiri la aceasta.
La acel conciliu sau poate la un altul s-a lansat o lista de “anateme”, sau condamnari a mai multor idei printre care era si cea a pre-existentei sufletelor (asa cum a fost enuntata de Origen si de unii dintre urmasii sai), dar nu s-a facut nici o mentiune a reincarnarii care, in mod evident, nici macar nu constituia o problema la ordinea zilei.
SURSA: ezoterism

Dupa atata doctrina vreau sa prezint si eu un citat din biblie ca toti preotii si evanghelistii se enerveaza vazandu-l si-i dau o interpretare cu totu alta fata de cea ce el metaforic explic si anume:

1. Pilda orbului din nastere:
Ioan, cap. 9
vers. 2: "Si ucenicii lui l-au intrebat, zicand: invatatorule, cine a pacatuit ACESTA sau PARINTII LUI, de s-a nascut orb?"

vers. 3: "Isus a raspuns: Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui, ci ca sa se arate in el lucrarile lui dumnezeu."

2. Reincarnarea lui Ilie in Apostolul Ioan
Matei, cap. 17
vers.9: "Si pe cand se coborau din munte, Isus le-a poruncit, zicand: Nimanui sa nu spuneti ceea ce ati vazut, pana cand Fiul Omului Se va scula din morti" (reincarna si nu inviat)

vers.10: "Si uncenicii l-au intrebat, zicand: pentru ce dar zic carturarii ca trebuie sa vina mai intai Ilie?"

vers.11: "Iar el, raspunzand, a zis: Ilie intr-adevar va veni si va aseza la loc toate"

vers. 12: "Eu insa va spun voua ca Ilie a si venit, da ei nu l-au recunoscut, ci au facut cu el cate au voit, asa si Fiul Omului va patimi de la ei."

vers. 13: "Atunci au inteles ucenicii ca Isus le-a vorbit despre Ioan Botezatorul."

P.S. Asta nu este totul, voi revenii la doctrina reincarnarii..

SURSA: http://fara-secrete.blogspot.com/2011/08/doctrina-reincarnarii-interzisa.html
Sus In jos
http://fara-secrete.blogspot.com
Mihai12
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 757
Varsta : 47
Localizare : Calarasi
Puncte : 832
Data de inscriere : 17/07/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 20, 2012 8:46 pm

Mai taie din ele da-le drek:D
Sus In jos
mihai39
Pedestras
Pedestras


Numarul mesajelor : 14
Localizare : Constanta
Puncte : 14
Data de inscriere : 17/01/2013

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Joi Ian 17, 2013 5:54 pm

Referitor la citatele din Bhagavad Gita
-cel referitor la renuntarea la roadele actiunii -ea ca si fondul intregi carti se refera la detasare -acea nesimtire duhovniceasca- detasare care iti permite sa te rupi de f multe problme , ginduri si inlantuiri negative .
este acea neimplicare caracterizata prin calm si lipsa a perceptiei stimulilor este opusul stressului
este una dintre calitatile ce compun caracterul si care in aceeasi masura trebuie manifestata si esavirsita pina la capacitatea ei maxima .
Eliberarea din lantul reinarnarilor si obtinerea starii ingeresti se obtine prin desavirsirea caracterului sau cum ar spune unii calugari sfintenia arhanta pina la a saptea ei treapta.

-referitor la Yoga - ea inseamna unire -contopire intre spiritul uman si cel divin si se refera la meditatia spirituala prin care se urmareste obtinerea si mentinrea unei stari de calm si abandon catre puterea divina asa fel incit ea sa lucreze la cizelarea calitatilor -proces de durata dar a carui finalitate este tot desavirsirea necesara eliberarii.
trebuie desprinsa ideea ca aceste calitati cresc in profunzime atunci cind sint manifestate si scad cind sint incalcate peste o anumita limita .

In fond traim pe pamint pentru procesul desavirsirii pina la a saptea treapta sau chakra (care contine calitati) apoi mai exista si alte trepte de cizelare a altor chakre

exista mai multe surse -hinduse si semitice -care indica numarul total al chakrelor din componenta lui Dumnezeu -22 insa se pare ca cea de-a 22-a contine calitati care privesc atit crearea a tot ce exista , starea de nemanifestare cit si procesul de diluare a intregii creatii cu tot cu suflete prin retragerea tuturor formelor de energie intr-in singur punct.
se pare ca Big Bangul pe care il stim sa nu fie unicul si ca inaintea lui au mai fost si altele si daesemenea dupa el vor mai urma si altele.
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 18, 2013 8:54 am

In filozofia populara indiana Dumnezeu nu este om ci o "mare de suflete" pe care o putem numi "entitatea informationala universala" si o astfel de entitate nu are chakre!
Chakre au doar fiintele materiale pentru ca sunt puncte energetice situate pe un corp viu!
Referitor la Big-Bang, acesta este un fenomen normal in Multi-Univers, deci au fost, sunt si acum si vor fi si in viitor pentru ca ele nu sunt altceva decat explozia fostelor gauri negre care dupa ce au tot "supt" stele si planete + energii chiar si "materie si energie neagra" pina au ajuns la saturatie, explodeaza!
Sus In jos
mihai39
Pedestras
Pedestras


Numarul mesajelor : 14
Localizare : Constanta
Puncte : 14
Data de inscriere : 17/01/2013

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Lun Ian 21, 2013 3:35 pm

In filozofia hndusa Dumnezeu (Brahman) nu este doar o mare de suflete (spiriite) ci cuprinde si instante divine supreme care au autoritate si putere asupra celor inferioare create.

Inainte de creatie nu exista decit Dumnezeu dar intro forma nemanifestata punctuala.
numita Parabrahma(n).

inainte de creatie mai intii s-a manifstat Dumnezeu in citeva trepte incipiente.

-mai intii Dumnezeu s-a diferntiat in doua aspecte principale numite Shiva (Spirit-patern) si Shakti (Puterea- materna).
Shakti a creat primul copil numit apoi Ganesha (Copil) si care este de fapt un principiu , un arhetip al personalitatii. El reprezinta calitati esentiale cum ar fi Inocenta (nonviolenta) Puritatea (virginala), intelepciunea, bucuria , etc

Acest pricipiu (calitatile) se manifesta prin intermediul primei chakre .

Un spirit fara sistem de chakre nu poate manifesta nici o calitate.

Sistemul de chakre nu tine de materie ci de spirit.

El contin toate calitatile care prin dezvoltatre are loc desavirsirea caracterului si manifestarea lui.

In momentul renuntarii la trup de catre cei desavirsiti (cele 7) in momentul mortii lor -chakrele raman inevitabil atasate de spirit insa nu raman in forma lor succesuva necesara doar functionarii in bune conditii a organelor fizice ci acum ele se contopesc iar functia de contopire in una singura este indeplinita de anumite calitati existente in chara a saptea.
Asa incit forma rezultata a aurei va fi sferica.

Shiva si Shakti in principal sint echvalente cu Tatal si Duhul Sfint.

in principal fiindca Shiva este doar un aspect al Tatalui -acela de spirit.
In principal exista 4 mari aspecte , unul situat in sfere mai inalte iar altele 3 de baza si care laolalta formeaza Trimurti- compus din Shiva . Brahma si Vioshnu

aspectul divin Brahma tine Creatie si creativitate auspicioasa, simt estetic (al frumosului), arte, etc..
Vishnu tine de planul emotional, familial, moral, profesional, social si spiritual.

primul principiu (Ganesha sau Hristosul) guverneaza prima chakra,
calitatile principiului guvernat de aspectul Brahma se afla in chakta a doua,
a treia contine unele dintre calitatile aspectului Vishnu
a patra - aspectul ei sting _Shiva, aspectul drept -alte alte calitati guveernate de Vishnu ca si dealtfel chakta a cincea si la alte nivele si in celelalte doua.

fiecare chakra superioara contine si calitatile chakrelor inferioare.

IIsus nu este doar Fiul dar si Tatal -la prima venire (cunoscuta de evrei) ca sa stimuleze si sa manifeste calitatile din chakra a sasea iar la a doua venire pentru cea de-a saptea.

noi oamenii avem 7 chakre , mamiferele au doar 6 insa si acestea incomplete. alte animale au mai putine iar plantele au doar unele fractiuni din prima si uneori si din a doua.

Big Gangul presupune existenta unei singure gauri negre insa acum noi vedem ca in univers exista mai multe gauri negre formate din unenele foste stele.

In gaurile negre intra metrie si poate si energie neagra (particula lui Dumnezeu) insa nu si timp care la rindul lui este tot o forma de energie si inca o forma care nu intra este spatiul.

Inintea Big Bangului nu exista nici spatiu nici timp.

Puterea lui Dumnezeu este o energie invizibila dar asta doar pentru spectrul vizibil ochiului si pt instrumentele mecanice care masoasa un spectru restrins de energii

-in realitat ea poate fi pusa in evidenta in doua sau chiar 3 feluri.

daca primul tine de aparatura ultrasofisticata celelalte doua tin de perceptiile fiintei umane.
-una dintre ele tine de modificarile fizice (dilatarea pupilelor si usoara crestere a rezistentei galvanice a pielii ) si de transformarile la nivel psihic-emotional, chiar si al sanatatii (vindecari atestate stiintific )

-a doua tine de perceptia la nivel fizic a unor senzatii special create de duhul sfint care se pot receptiona in principal la nivelul palmelor , crestetului si talpilor . coloanei -senzatii care pentru a fi percepute trebuie implnite citeva conditii :
-existenta botezului sfint . o viata spirituala . prezenta darului deosebirii sau in alti termeni deschise perceptiile extrasenzoriale spirituale-senzatii care alteori mai sint numite "Vocea Domnului" (penticostali) sau chiar "constiinta colectiva" in alte cercuri.

aceste senzatii fiecare in parte pot avea cite una sau mai multe semnificatii.

Cei care percep aceste senzatii si au o anumita intelepciune, intuitie ,capacitate de a crede si intelege lucruri mai adinci, o anumita stabilitate spirituala = prin intermediul lor pot obtine unele informatii referitoare la realitatile nevasute ca si valoarea de adevar indiferent in legatura cu ce fara sa mai fie nevoie sa apelelze la metode gen I Ching
Sus In jos
Black velvet
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 896
Localizare : Pretutindeni
Puncte : 955
Data de inscriere : 27/03/2010

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mar Ian 22, 2013 6:36 pm

mihai39 a scris:

-a doua tine de perceptia la nivel fizic a unor senzatii special create de duhul sfint care se pot receptiona in principal la nivelul palmelor , crestetului si talpilor . coloanei -senzatii care pentru a fi percepute trebuie implnite citeva conditii :
-existenta botezului sfint . o viata spirituala . prezenta darului deosebirii sau in alti termeni deschise perceptiile extrasenzoriale spirituale-senzatii care alteori mai sint numite "Vocea Domnului" (penticostali) sau chiar "constiinta colectiva" in alte cercuri.

aceste senzatii fiecare in parte pot avea cite una sau mai multe semnificatii.

Cred ca cea mai buna semnificatie este cea de boala mintala grin
Sus In jos
Anticristul
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 686
Varsta : 54
Localizare : Israel
Puncte : 628
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mar Ian 22, 2013 8:07 pm

A cui?
Sus In jos
http://anticristul.ablog.ro
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mier Ian 23, 2013 10:03 am

Anticristul a scris:
A cui?

Cum a cui? A ateilor, bineinteles!
Sus In jos
Black velvet
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 896
Localizare : Pretutindeni
Puncte : 955
Data de inscriere : 27/03/2010

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mier Ian 23, 2013 2:18 pm

EmaLovesJesus a scris:
Anticristul a scris:
A cui?

Cum a cui? A ateilor, bineinteles!

Tu crezi in FSM?
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mier Ian 23, 2013 3:01 pm

Black velvet a scris:
EmaLovesJesus a scris:
Anticristul a scris:
A cui?

Cum a cui? A ateilor, bineinteles!

Tu crezi in FSM?

Nu stiu ce inseamna!
Sus In jos
Black velvet
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 896
Localizare : Pretutindeni
Puncte : 955
Data de inscriere : 27/03/2010

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mier Ian 23, 2013 3:28 pm

EmaLovesJesus a scris:

Nu stiu ce inseamna!

Vezi, esti atee FSM! Ti se potriveste ce ai scris in postarea precedenta grin

O sa vina vremea cand ai sa fii in stare sa dai tot ce ai ca sa intri in imparatia FSM-ului, dar degeaba, vorba ta grin
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Mier Ian 23, 2013 5:36 pm

EmaLovesJesus a scris:
Black velvet a scris:
EmaLovesJesus a scris:
Anticristul a scris:
A cui?

Cum a cui? A ateilor, bineinteles!

Tu crezi in FSM?

Nu stiu ce inseamna!
FSM=Flying Spaghetty Monster
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Joi Ian 24, 2013 6:41 am

[quote="Soimos"]
EmaLovesJesus a scris:
Black velvet a scris:


Tu crezi in FSM?

Nu stiu ce inseamna!
FSM=Flying Spaghetty Monster[/qu






Dar voi credeti in OZN?
Sus In jos
Anticristul
Arcas
Arcas


Numarul mesajelor : 686
Varsta : 54
Localizare : Israel
Puncte : 628
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Joi Ian 24, 2013 7:27 pm

Trucuri,falsuri si adevar impletit cu minciuna.
Sus In jos
http://anticristul.ablog.ro
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Joi Ian 24, 2013 9:56 pm

[quote="EmaLovesJesus"][quote="Soimos"]
EmaLovesJesus a scris:
Black velvet a scris:


Tu crezi in FSM?

Nu stiu ce inseamna!
Citat :

FSM=Flying Spaghetty Monster






Dar voi credeti in OZN?
EVIDENT CA DA!
Acele OZN-uri sunt de fapt incercari facute de armatele sUA si URSS de a continua REPULSINA inventanta de savantii germani!

vezi linkul:http://de.wikipedia.org/wiki/Reichsflugscheibe

Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 25, 2013 6:34 am

[quote="Soimos"][quote="EmaLovesJesus"]
Soimos a scris:

EVIDENT CA DA!
Acele OZN-uri sunt de fapt incercari facute de armatele sUA si URSS de a continua REPULSINA inventanta de savantii germani!

vezi linkul:http://de.wikipedia.org/wiki/Reichsflugscheibe


Multumesc pentru linck.
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 25, 2013 9:20 am

[quote="EmaLovesJesus"][quote="Soimos"]
EmaLovesJesus a scris:


Multumesc pentru linck.Nu sunt de acord cu cele scrise.
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 25, 2013 5:15 pm

EmaLovesJesus a scris:

Multumesc pentru linck.Nu sunt de acord cu cele scrise.
E treaba ta, esti libera sa crezi ce vrei!
Doar nu cumva crezi ca OZN-urile au venit din cer, ca dupa cum am vazut habar nu ai unde este cerul, si ca atare este la mintea cocosului ca nu poti stii ce este acolo!
Este demonstrat ca OZN-urile sunt obiecte zburatoare necunoscute doar pentru habarnistii care nu realizeaza ca locatiile acestor "mistere" este intotdeauna legata de unitati militare!
Si nu de NASA sau de locatiile care au legatura cu cerul de ex acxele locatii in care sunt plasate radiotelescoape!
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 25, 2013 6:18 pm

Soimos a scris:
EmaLovesJesus a scris:

Multumesc pentru linck.Nu sunt de acord cu cele scrise.
E treaba ta, esti libera sa crezi ce vrei!
Doar nu cumva crezi ca OZN-urile au venit din cer, ca dupa cum am vazut habar nu ai unde este cerul, si ca atare este la mintea cocosului ca nu poti stii ce este acolo!
Este demonstrat ca OZN-urile sunt obiecte zburatoare necunoscute doar pentru habarnistii care nu realizeaza ca locatiile acestor "mistere" este intotdeauna legata de unitati militare!
Si nu de NASA sau de locatiile care au legatura cu cerul de ex acxele locatii in care sunt plasate radiotelescoape!

Sigur ca da.Si tu esti liber sa crezi ce vrei!
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Vin Ian 25, 2013 9:11 pm

EmaLovesJesus a scris:

Sigur ca da.Si tu esti liber sa crezi ce vrei!

Evident ca da!
Eu cred in Mos Gerila si printesa Degetica!
Si asta e mult mai ratiional decat sa crezi in Stapanul cheilor MORTII si ale IADULUI! ... adica in Christos!
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Sam Ian 26, 2013 8:55 am

Soimos a scris:
EmaLovesJesus a scris:

Sigur ca da.Si tu esti liber sa crezi ce vrei!

Evident ca da!
Eu cred in Mos Gerila si printesa Degetica!
Si asta e mult mai ratiional decat sa crezi in Stapanul cheilor MORTII si ale IADULUI! ... adica in Christos!

He!He! Tu crezi in basme,insa despre minunile Domnului Isus sunt multe marturii si opere literare care confirma cele scrise in Ea.Biblia este o opera literara deosebita.Bogatia lingvistica proprie Bibliei face ca mesajul ei sa fie infatisat intr-un atat de mare numar de genuri literare,cum nu gasim in nici o alta carte. Poezie,cantare de dragoste,relatare stiintifica,relatare istorica, pilda, comparatie, parabola, biografie, etc. Biblia nu este greu de inteles. Gandurile Bibliei sunt accesibile oricui, totusi plinatatea si bogatia lor sunt inepizabile.
Sus In jos
Soimos
mantuitor de religie
mantuitor de religie


Numarul mesajelor : 7108
Varsta : 50
Localizare : pe drum
Puncte : 6685
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Sam Ian 26, 2013 12:36 pm

EmaLovesJesus a scris:


He!He! Tu crezi in basme,insa despre minunile Domnului Isus sunt multe marturii si opere literare care confirma cele scrise in Ea.

Nu cred ca este contestat de nimeni faptul ca DRacu face "minuni" sa atraga prostii catre imparatia sa Iadul, ale carei chei le detine!

Citat :

Biblia este o opera literara deosebita.
Sa stii ca asta este si parerea mea!

Dar din pacate este un plagiat ordinar deci este fara valoare ca toate plagiatele de pe lumea asta!

Citat :

Gandurile Bibliei sunt accesibile oricui, totusi plinatatea si bogatia lor sunt inepizabile.
Daaaaa? Esti sigura?
Poi cum de se face ca tu nu intelegi ca ea este un instrument de prostire, si manipulare a maselor?
Sa fie oare din cauza ca tu nu gandesti?
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Sam Ian 26, 2013 7:16 pm

Soimos a scris:
EmaLovesJesus a scris:


He!He! Tu crezi in basme,insa despre minunile Domnului Isus sunt multe marturii si opere literare care confirma cele scrise in Ea.

Nu cred ca este contestat de nimeni faptul ca DRacu face "minuni" sa atraga prostii catre imparatia sa Iadul, ale carei chei le detine!

Citat :

Biblia este o opera literara deosebita.
Sa stii ca asta este si parerea mea!

Dar din pacate este un plagiat ordinar deci este fara valoare ca toate plagiatele de pe lumea asta!

Citat :

Gandurile Bibliei sunt accesibile oricui, totusi plinatatea si bogatia lor sunt inepizabile.
Daaaaa? Esti sigura?
Poi cum de se face ca tu nu intelegi ca ea este un instrument de prostire, si manipulare a maselor?
Sa fie oare din cauza ca tu nu gandesti?


In orice caz,gandesc muuuult mai mult decat tine.
Sus In jos
otilia*
Pedestras
Pedestras


Numarul mesajelor : 19
Localizare : univers
Puncte : 19
Data de inscriere : 06/01/2013

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Sam Ian 26, 2013 7:38 pm

EmaLovesJesus a scris:


He!He! Tu crezi in basme,insa despre minunile Domnului Isus sunt multe marturii si opere literare care confirma cele scrise in Ea.Biblia este o opera literara deosebita.Bogatia lingvistica proprie Bibliei face ca mesajul ei sa fie infatisat intr-un atat de mare numar de genuri literare,cum nu gasim in nici o alta carte. Poezie,cantare de dragoste,relatare stiintifica,relatare istorica, pilda, comparatie, parabola, biografie, etc. Biblia nu este greu de inteles. Gandurile Bibliei sunt accesibile oricui, totusi plinatatea si bogatia lor sunt inepizabile.

Exista vreo dovada istorica a existentei lui Iisus?
Sus In jos
EmaLovesJesus
Lord
Lord


Numarul mesajelor : 2014
Localizare : In Rai
Puncte : 2092
Data de inscriere : 14/12/2011

MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Sam Ian 26, 2013 8:07 pm

otilia* a scris:
EmaLovesJesus a scris:


He!He! Tu crezi in basme,insa despre minunile Domnului Isus sunt multe marturii si opere literare care confirma cele scrise in Ea.Biblia este o opera literara deosebita.Bogatia lingvistica proprie Bibliei face ca mesajul ei sa fie infatisat intr-un atat de mare numar de genuri literare,cum nu gasim in nici o alta carte. Poezie,cantare de dragoste,relatare stiintifica,relatare istorica, pilda, comparatie, parabola, biografie, etc. Biblia nu este greu de inteles. Gandurile Bibliei sunt accesibile oricui, totusi plinatatea si bogatia lor sunt inepizabile.

Exista vreo dovada istorica a existentei lui Iisus?


Istorisirea Noului Testament nu este o legenda. Documentele Noului Testament au fost scrise in decursul a doua generatii de la evenimente de catre martori oculari sau de catre contemporani ai lor, iar naratiunea Noului Testament este confirmata de autori necrestini. In plus, Noul Testament mentioneaza cel putin 30 de personalitati istorice care au fost atestate din surse din afara Noului Testament. Prin urmare Noul Testament, nu poate fi o legenda. Ce spun cercetatorii? Gary Habermas a efectuat investigatia cea mai ampla si mai la zi cu privire la ce cred cercetatorii despre inviere. El a strans mai mult de 1400 de lucrari de referinta pe tema Invierii scrise intre anii 1975-2003. In The Risen Jesus and Future Hope, Habermas spune ca aproape toti cercetatorii, apartinand intregului spectru ideologic-de la ultraliberali si pana la conservatorii biblicisti-sunt de acord ca urmatoarele aspecte cu privire la Isus si la crestinism sunt fapte istorice reale. 1.Isus a murit rastignit de romani. 2.A fost ingropat, cel mai probabil intr-un mormant particular. 3.Curand dupa aceea ucenicii au fost descurajati, indurerati si deprimati, pierzandu-si orice speranta. 4.Mormantul lui Isus a fost gasit gol la putin timp dupa inhumarea Lui. 5.Ucenicii au avut experiente pe care ei le-au crezut aratari reale ale lui Isus inviat. 6.Datorita acestor experiente, viata ucenicilor s-a schimbat compet. Au fost dispusi sa moara pentru credinta lor. 7.Proclamarea Invierii a fost facuta inca foarte devreme, chiar de la inceputul istoriei bisericii. 8.Ucenicii au marturisit si au predicat public in cetatea Ierusalimului , locul unde Isus fusese rastignit si ingropat cu putin timp inainte. 9.Mesajul Evangheliei s-a concentrat asupra mortii si invierii lui Isus. 10.Duminica a fost ziua preferata pentru adunare si inchinare. 11.Iacov, fratele lui Isus si un sceptic inainte, s-a convertit cand L-a vazut pe Isus cel inviat. 12.Doar cativa ani mai tarziu , Saul din Tars a devenit si el un credincios crestin, in urma unei experiente pe care a avut-o cu Isus cel inviat.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina   Astazi la 4:38 am

Sus In jos
 
Doctrina Reincarnarii interzisa cunoasterii de catre religia iudeo-crestina
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cruciada ptr dovedirea adevarului despre religie :: Ezoterism, Mistere, Conspiratii :: Astrologie, Ezoterism, Paranormal-
Mergi direct la: